رشد زیست فناوری در عرصه صنعت کند است

به گزارش مهر، مصطفی قانعی- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶۰ شرکت دانش بنیان در حوزه زیست فناوری در حال فعالیت هستند، گفت: صادرات در شرکت های دانش بنیان حوزه زیست فناوری چشمگیر نبوده و متاسفانه طی دو تا سه سال گذشته مشکلاتی در خصوص انتقال پول در پی نوسانات ارزی و تحریم ها وجود داشت که مانع صادرات می شد، اما اکنون شاهد روند رو به رشدی در صادرات هستیم.

وی افزود: رشد زیست فناوری در حوزه پزشکی و تولید دارو مخصوصا در بیو تکنولوژی  قابل توجه است، اما در سایر بخش ها از جمله بخش صنعت و کشاورزی شاهد رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای نبوده ایم.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره زیست فناوری در ۳۱ اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود، اظهار داشت: جشنواره امسال  فرصتی را فراهم می کند  که همه تولید کنندگان، دستاوردهای خود را یکجا به نمایش بگذارند و با یکدیگر تعاملاتی داشته باشند.

 وی افزود: از متخصصان خارجی برای حضور در در سومین دوره جشنواره زیست فناوری امسال دعوت کرده ایم که حضور آنها فرصتی برای توسعه همكاری های دوجانبه فنی و صنعتی بین ایران و دیگر کشورهای دنیا است.

قانعی درباره اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره زیست فناوری زمینه مناسبی برای تولید و صادرات محصولات ایرانی فراهم می کند و به شرکت ها کمک می کند تا توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانند و همچنین بتوانند محصولات خود را تبلیغ کنند.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، توجه ویژه به برندسازی محصولات ایرانی زیست‌فناوری و امكان بهره‌مندی شركت‌كنندگان از حمایت‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

امسال از کشورهای مصر، عربستان، امارات، عراق، سوریه، روسیه و پاکستان دعوت کرده ایم تا در جشنواره شرکت کنند؛ البته کشورهای هدف ما هند و چین هستند که در تلاش برای دعوت آنها هستیم.

به گزارش مهر،سومین جشنواره زیست فناوری، ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به مدت سه روز در محل دائمی نمايشگاه‌های بين المللی تهران سالن خليج فارس برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا