انجام غربالگری رایگان سرطان پستان در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهسا پرنیان اظهار کرد: این امر در ماه آینده و به مدت دو روز به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که ارزیابی سرطان پستان باید برای تمامی زنان ۳۰ تا ۷۰ سال انجام شود، گفت: سرطان سینه، جزء شایع‌ترین سرطان ها در میان زنان است که انجام غربالگری سبب می شود تا زنان از سلامت خود آگاهی پیدا کنند و در صورت مشاهده مشکلی با انجام درمان به موقع از پیشروی بیماری جلوگیری و نسبت به درمان آن اقدام کنند.

پرنیان هدف از اجرای این برنامه را که توسط پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در استان انجام خواهد شد، افزایش آگاهی عمومی در زمینه راه‌های پیشگیری و علائم هشدار دهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان پستان بیان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل نگران کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است، خاطرنشان کرد: این سرطان شایع‌ترین نوع سرطان در بین بانوان و دومین دلیل مرگ و میر ناشی از سرطان است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی تاکید کرد: تشخیص به موقع آن می‌تواند در روند درمان کمک کننده باشد و آموزش‌های مناسب به بانوان و انجام غربالگری‌های مرتبط می‌تواند سبب تشخیص زود هنگام و کاهش مرگ‌های ناشی از سرطان پستان در بانوان شود.

وی گفت: وضعیت سلامت زنان تأثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه پیرامون دارد.

وی همچنین اظهار کرد: به زودی مرکز غربالگری و پیشگیری از سرطان پستان در استان افتتاح می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا