هزینه میلیاردی حمل سوخت مورد نیاز به فارس

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس از هزینه میلیاردی حمل سوخت مورد نیاز به استان فارس خبر داد و گفت: فارس دومین استان پر مصرف کشور در زمینه فرآورده‌های نفتی است و ماهیانه به طور میانگین بیش از 150 میلیارد تومان کرایه نفتکش برای انتقال سوخت به فارس هزینه می‌شود.

به گزارش سینا پرس فارس، اسدالله طاهری مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس، امروز 21 آذرماه، در چهل و چهارمین نشست مدیران پاسخگو به تشریح میزان پخش فرآورده های نفتی در استان پرداخت و گفت: در ۸ ماه ابتدای سال جاری، مقدار یک میلیارد و ۸۸٠ میلیون لیتر بنزین در استان فارس توزیع شده و از این منظر، فارس دومین استان پرمصرف کشور است.

طاهری در ادامه با بیان اینکه میزان مصرف بنزین رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، افزود: در این بازه نیز، یک میلیارد و ۵۶٠ میلیون لیتر گاز در استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد ۸ درصد افزایش مصرف بوده ایم.

طاهری در خصوص سایر فرآورده های نفتی اضافه کرد: مازوت یا نفت کوره نیز نزدیک به ۳٠ میلیون لیتر در استان مصرف شده است و ۲۴٠ میلیون لیتر نفت و گاز نیز، میزان مصرف چهار نیروگاه استان بوده است.

او با بیان اینکه میزان مصرف سوخت هواپیما‌های چهار فرودگاه شیراز، جهرم، لار و لامرد، 43 میلیون لیتر بوده است و تصریح کرد: به دلیل کاهش پروازها، شاهد کاهش 5 درصد مصرف سوخت در فرودگاه‌های استان بوده‌ایم. همچنین توزیع گاز مایع با 72 میلیون تن در 8 ماه، کاهش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

طاهری با بیان اینکه نظارت بر جایگاه‌های سوخت استان به طور پیوسته و مستمر انجام می شود، خاطر نشان کرد: این نظارت ها با همکاری اداره استاندارد به صورت کمی و کیفی هر سه ماه یکبار انجام می شود، بنزین با تلرانس مثبت و منفی 10 سی سی تست شده و صورتجلسه می شود و در صورت صحت عملکرد، برچسب استاندارد صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس از هزینه میلیاردی حمل سوخت مورد نیاز به استان فارس خبر داد و گفت: فارس دومین استان پر مصرف کشور در زمینه فرآورده‌های نفتی است که 80 درصد از بنزین مورد نیاز استان از بندرعباس تامین می شود و ماهیانه به طور میانگین بیش از 150 میلیارد تومان کرایه نفتکش برای انتقال سوخت به فارس هزینه می‌شود.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا