افزایش ده برابری جذب داوطلب در جمعیت هلال احمر فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت:‌ آمار جذب داوطلب در هلال احمر استان با جذب 93 هزار عضو جدید در رسته‌های هدایت،‌ حمایت، مشارکت و مهارت افزایش بیش از ده برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش سینا پرس فارس، حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، در نشست خبری امروز 15 آذرماه، با بیان اینکه هر ساله چهاردهم آذرماه مصادف با پنجم دسامبر به عنوان روز جهانی داوطلب نام گذاری می شود، گفت: یکی از اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اصل خدمات داوطلبانه است.

درویشی اضافه کرد: داوطلبان با مشارکت در برنامه هایی همچون اجرای پروژه های داوطلبی، پایگاه های امداد و نجات، حضور در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل، زلزله و غیره (ویژه داوطلبان آموزش دیده) جمعیت را در کمک رسانی هرچه بیشتر به نیازمندان و آسیب دیدگان یاری می دهند.

وی در ادامه، از ارائه خدمات حمایتی و درمانی با مشارکت خیرین و نیک اندیشان فارس، در قالب طرح های مختلف مددجویی، درمانی، بهداشتی و حمایتی به 150 هزار و 600 نفر به ارزش تقریبی 420 میلیارد ریال در حوزه داوطلبان این جمعیت طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: به 59 هزار و 201 حادثه دیده در حوادثی نظیر سیل بر اثر پدیده مانسون در 26 شهرستان، زلزله فین و بندر خمیر هرمزگان، سیل جنوب فارس، زلزله ترکیه و غیره نیز در این مدت امدادرسانی شده است.

درویشی افزود: جمعیت هلال احمر استان فارس به مناسبت چهاردهم آذر ماه (پنجم دسامبر) مصادف با روزجهانی و هفته بزرگداشت داوطلب در کشور ( ۱۱ آذر لغایت ۱۷ آذر ) که فرصتی جهت ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبان است، بیش از 100 عنوان برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

اجرای 16 کاروان سلامت در شانزده شهرستان استان با حضور 120 پزشک و کادر درمان در تخصصی های مختلف، برپایی پویش بشر دوستی کمک به مردم مظلوم غزه و تهیه 120 هزار جفت کفش از ویژه برنامه های هفته داوطلب بود که وی به آن اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس رتبه نخست کشوری مراکز پاسخگویی و امداد رسانی به کلیه حوادث را کسب کرده است، اظهار داشت: این جمعیت با برخورداری از 34 شعبه استانی، 73 پایگاه ثابت، سیار، امداد و نجات و مرکز پاسخگویی در رسته های مختلف عملیاتی، طی دو سال گذشته به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر خدمات رسانی ارائه شده است.

درویشی با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست کشوری مراکز پاسخگویی و امداد رسانی به کلیه حوادث را کسب کرده است، تصریح کرد: ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش‌های مختلف امداد و نجات، جوانان و امور داوطلبان مشغول به فعالیت هستند که ۱۷۵ هزار داوطلب تنها طی دو سال گذشته به این جمعیت پیوستند.

درویشی به افزایش 129 درصدی در ارائه خدمات دارویی طی دو سال گذشته از سوی این جمعیت اشاره کرد و گفت: تیم های بهداشت و درمان اضطراری این جمعیت نیز با اعتبار سه میلیارد و 640 میلیون ریال نوسازی و تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه 260 هزار و 888 نفر از آموزش های امدادی جمعیت هلال احمر فارس بهره مند شده اند، افزود: این جمعیت توانسته است در 18 برنامه ملی و استانی نظیر طرح آمران سلامت، نذر سلامت، تجلیل از مزدوجین، مسابقه پرتو صلح و مهر یاد و مسابقات دادرس رتبه برتر را کسب نماید.

درویشی فعالیت های هلال احمر فارس ویژه اصحاب رسانه را مورد توجه قرار داد و گفت: برای نخستین بار در کشور، شبکه خبرنگار داوطلب و صدور کارت خبرنگاری داوطلب ایجاد شده و دوره آشنایی و آموزشی مخاطرات نیز ویژه اصحاب رسانه برگزار شد.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا