رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر در گفتگو با سیناپرس:
رقابت طراحان و تولید کنندگان طلای ایران با رقبای خارجی

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر ایران گفت: جوانان ما در طراحی بسیار خلاقانه عمل می‌کنند و بسیاری از کشورهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در تولید کالاهای خود، از طراحان ایرانی کمک می‌گیرند.

سید حجت شفایی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش بنیان و در گفتگو با سیناپرس در رابطه با انعقاد تفاهم‌نامه با پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم گفت: هدف ما از انعقاد این تفاهم‌نامه شناسایی توانمندی‌های پارک فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و دانشگاه علم و فرهنگ و کمک گرفتن از آنها در صنعت طلا و جواهر است تا بتوانیم جایگاه خوبی را در بازارهای داخلی و بین‌المللی به دست بیاوریم. امیدواریم با پیوند بخش خصوصی در بدنه صنعت با دانشگاه‌ها و پارک‌های علوم فناوری و دیگر سازمان‌ها، بتوانیم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

وی افزود: «خوشبختانه از نظر کیفی تولیدات طلا و جواهر در داخل کشور با نمونه‌های ایتالیایی و بین‌المللی برابری می‌کند.»

شفایی همچنین آماری از صنعتگران حوزه طلا و جواهر ارائه داد و گفت: در تهران دوهزار گروه در فرآیند تولید جواهر مشارکت دارند. در رابطه با طراحی نیز تعداد قابل توجهی از این تیم‌ها وجود دارد. می‌توان گفت کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که در خودشان دفاتر طراحی نیز دارند، از موفق‌ترین صنعتگران این حوزه هستند.

وی بیان کرد: «مغز متفکر هر صنعت، طراحان آن صنعت هستند. در صنعت طلا و جواهر طراحان ایرانی حرف‌ زیادی برای گفتن دارند و رتبه‌های بین‌المللی خوبی در حوزه ایده‌پردازی و خلاقیت کسب کرده‌اند.

شفایی افزود: ما در اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر، کمیته طراحی را تشکیل داده‌ایم و تلاش می‌کنیم که نسبت به سایر کشورها نگاه فراتری به این صنعت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلای ایران ابراز کرد: خوشبختانه جوانان ما در حوزه طراحی بسیار خلاقانه عمل می‌کنند. بسیاری از کشورهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در تولید کالاهای خود از طراحان کشور ما کمک می‌گیرند و طرح‌های خود را به طراحان ایرانی سفارش می‌دهند.

وی در پایان گفت: «امروزه صنعت طلا و جواهر بسیار فراتر از روزهای گذشته است. تغییر ذائقه مردم ما و تنوع بازار جهانی در خلق ایده یکی از عوامل بروز این تفاوت است. اکنون در کشور ما کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی وجود دارند که دفاتر طراحی دارند. در برخی از کارخانه‌ها سی الی چهل نفر در واحد طراحی مشغول فعالیت هستند. اگر فرایند کار گروهی در طراحی جواهر وجود نداشته باشد از دنیا عقب‌تر خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا