زیرساخت های گردشگری سلامت در فارس تقویت می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به تلاشهای صورت گرفته پیرامون تامین و تقویت زیرساخت های مورد نیاز جهت جذب گردشگر سلامت در استان گفت: در فارس ۹ بیمارستان‌ استاندارد دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی وجود داشت اما امروز به ۲۰ بیمارستان، درمانگاه و کلینیک ارتقا داده شده و فارس جزو سه استان اول کشور است.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، ۷ آذر در نشست خبری با موضوع گردشگری سلامت و افق‌های پیش‌روی این حوزه، گفت: در سطح کشور نیز ۵ وزارتخانه بهداشت، کشور، امور خارجه، اطلاعات و گردشگری درگیر گردشگری سلامت هستند که هرکدام به فراخور مسائلی را مطرح می‌کنند، در همین راستا از سال گذشته شورای سلامت در استان فارس شکل گرفت تا همه اعضای مرتبط با گردشگری سلامت در آن حضور پیدا کنند که با عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی انجام شده با چند موضوع جدی در استان فارس مواجه شدیم و یکی از آن‌ها موضوع مترجمان بود.

او با بیان اینکه در مسیر ساماندهی مترجمان نگاه ما منفی نبود بلکه با رویکرد تسهیلگرانه به موضوع مترجمان ورود کردیم، گفت: پس از شناسایی بیش از 600 نفر از مترجمان فعال استان و مصاحبه، برای آن‌ها پرونده تشکیل شد که تاکنون 300 کارت ویژه برای مترجمان صادر شده و هفته گذشته با امضای استاندار ابلاغ و به بیمارستان‌هایی که مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی را دارند، ارسال شد.

فرخ‌زاده با بیان این که مترجمان آموزش‌های لازم در حوزه گردشگری سلامت را فرا گرفتند چرا که معتقدیم کسانی که درگیر مقوله سلامت می‌شوند باید با بحث روادیدها، بیمارستان‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، امنیتی و غیره مسلط شوند، گفت: اختلاف دیرینه‌ای بین وزارت بهداشت و میراث از گذشته وجود داشت اما برای نخستین بار در استان فارس امضای هر دو سازمان در کارت‌های صادره درج شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به تلاشهای صورت گرفته پیرامون تامین و تقویت زیرساخت های مورد نیاز جهت جذب گردشگر سلامت در استان، گفت: در فارس ۹ بیمارستان‌ استاندارد دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی وجود داشت اما امروز به ۲۰ بیمارستان، درمانگاه و کلینیک ارتقا داده شده و فارس جزو سه استان اول کشور است.

فرخ‌زاده آمار پذیرش بیماران گردشگر سلامت خارجی به بیمارستان‌های دارای مجوز در استان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در سال 1400 بر اساس آمار علوم پزشکی 10 هزار و 482 نفر، سال 1401، 15 هزار و 689 نفر و 7 ماه نخست امسال نیز حدود 8 هزار و 960 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

او ادامه داد: بیشترین مراجعه کنندگان از کشورهای عمان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، بحرین، افغانستان و… بودند که بالاترین رتبه و عمل‌ها مربوط به پیوند، چشم، پوست، مو و زیبایی بوده و اخیرا کارهای جدیدی از پزشکان مثل بیماری‌های قلبی و تومورها مطالبه کردند.

فرخ‌زاده همچنین با بیان اینکه در بازار‌های هدف گردشگری سلامت فارس، بازاریابی جدیدی شکل گرفته است که از جمله آن می‌توان به جنوب عراق اشاره کرد، گفت: در این راستا 4 مجموعه از جمله انجمن حرفه‌ای سلامت، شرکت توسعه گردشگری، شرکت نمایشگاه‌ها و شرکت همیاری‌ها مشارکت دارند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در خاتمه اظهار کرد: ۲۰ ایراد در ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز شناسایی شد که در سفر هیات دولت به استان نیز ترمینال خارجی نیمه تمام فرودگاه شیراز مورد بررسی انجام گرفت و در نهایت پیمانکار قبلی خلع ید و پیمان جدید به‌زودی بسته می‌شود. هم چنین از شهرداری نیز انتظار است علائم ترافیکی، پارکینگ‌ها و تاکسی‌های قدیمی را نیز ساماندهی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا