احداث واحد 100هزار تنی فرآوری مواد معدنی با کمک دانش بنیانها

با کمک شرکت‌های دانش‌‎بنیان و حمایت مجتمع فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد مبارکه، فرآوری مواد معدنی هماتیتی در داخل کشور با استفاده از فناوری RHF محقق می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صبح امروز و در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع نیازهای فناورانه صنایع با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهار توافق‌نامه همکاری به امضا رسید.

این توافق‌نامه‌ها با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه و جمع دیگری از مسئولان صورت گرفت.

از جمله توافق‌نامه‌هایی که در این مراسم امضا شد توافق‌نامه‌ احداث پلنت ۱۰۰هزار تنی جهت فرآوری مواد معدنی هماتیتی به روش  کوره افقی دوار (RHF) با همکاری مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، شرکت‌ دانش‌بنیان مهام صنعت شریف و شرکت فولاد هرمزگان بود.

بر اساس این موافقت‌نامه همکاری، طرفین متعهد شدند ضمن ارائه اطلاعات و داده‌های مورد نیاز و بهره گیری از متخصصان توانمند جهت اجرای پروژه، شناسایی و معرفی شرکتهای تکنولوگ داخلی و خارجی جهت پیشبرد اهداف پروژه در مسیر تامین مواد اولیه و نمونه‌ها با مشخصات کامل برای انجام تستهای لازم، هزینه‌های مورد نیاز برای انجام آزمایشات و تست‌های مورد نیاز را تامین کنند.

گفتنی است، روش کوره افقی دوار (RHF) در راستای استفاده بهینه از ضایعات و تولید اقتصادی در واحدهای تولیدی صنعت فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا