رونمایی از سه کتاب در حوزه درمان و بازتوانی معتادان

در حاشیه پنجمین همایش آموزشی مدیران مراکز اقامتی و بازتوانی استان فارس از سه اثر دکتر هادی دانش پرور در زمینه درمان و بازتوانی معتادان رونمایی شد.

به گزارش سینا پرس فارس، در حاشیه پنجمین همایش آموزشی مدیران مراکز اقامتی و بازتوانی استان فارس از سه اثر دکتر هادی دانش پرور با عنوان “رفتار درمانی دیالکتیکی”، “درمان اعتیاد با سبک زندگی اسلامی” و همچنین “راهنمای عملی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد” در زمینه درمان و بازتوانی معتادان رونمایی شد.

نویسنده این کتاب در آئین رونمایی از کتاب خود اظهار کرد: رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) یک شکل درمانی قدرتمند و مبتنی بر شواهد است که می تواند به افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند.

هادی دانش پرور گفت: در این کتاب، کاربرگ های عملی جهت بهره مندی و استفاده بیماران قرار داده شده است و افراد درصورت تمایل می‌توانند با اسکن نمودن کد Qr کتاب به کاربرگ های مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

دانش پرور یادآور شد: این کتاب به عنوان پروتکل و راهنمایی جهت درمان بیماری اعتیاد با درمان های جدید موج سوم می باشد و راهبردهای درمانی این کتاب میتواند مورد استفاده تمامی مراکز ترک اعتیاد قرار گیرد.

وی که مدیریت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن را نیز عهده دار است، فراجا را بابت اقدامات سازنده و به موقع و همچنین بالا بردن توان حفاظتی و مراقبتی موسسات ستود و گفت: طبق ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی سیاسی و اجتماعی که به امضا مقام معظم رهبری و به تایید شورای امنیت کشور رسید، موسسات حفاظتی و مراقبتی توانستند با قبول مسئولیت در خصوص ارتقاء امنیت در فضای جامعه نقش بسزایی را ایفا نمایند.

نویسنده کتاب رفتار درمانی دیالکتیکی ادامه داد: در راستای همین قانون موسسات حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن و نظم آوران حافظ پارس توانستند با انعقاد تفاهمنامه بین سازمان بهزیستی، دادگستری و فراجای استان فارس وظیفه حفاظت و مراقبت از تمام مراکز بازتوانی شیراز را عهده‌دار شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا