تجلیل از ۳۵ واحد برتر در همایش گرامیداشت صنایع کوچک فارس

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از برگزاري نخستين همايش گراميداشت صنایع کوچک استان خبر داد و گفت: در اين همايش كه همزمان با گراميداشت هفته بسيج در محل مجتمع فرهنگي -رفاهي دانشگاه شيراز برگزار مي شود از 35 واحد برگزیده تجلیل می شود.

به گزارش سینا پرس فارس، سید مصطفی هاشمی با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار و تحقق شعار سال، گفت: اين همايش نيز با هدف ارج نهادن به تلاش ها و زحمات فعالان صنايع كوچك بعنوان جهادگران جبهه جهاد اقتصادي و پاسداشت از تلاشگران این عرصه برگزار مي شود.

وی افزود:همزمان با برگزاري اين همايش، نمايشگاهي از واحدهاي توانمند صنايع كوچك نيز از صبح چهارشنبه اول آذر در محل مجتمع فرهنگي دانشگاه شيراز برپا مي شود و بازديد براي عموم نيز آزاد است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه در انتخاب واحد های برتر كه در اين همايش معرفي مي شوند شاخص هایی نظیر رشد تولید، ایجاد اشتغال پایدار ،صادرات، توجه به زنجیره ارزش محصولات اولویت دار، تولید محصولات اولویت دار، استفاده از ظرفیت های واحدهای دانش بنیان و فناوردر تولید محصولات، دارابودن واحدهای تحقیق و توسعه، توجه به آموزش کارکنان، استفاده از خدمات مشاوره ای و کسب گواهینامه های استاندارد و … در نظر گرفته شده است.

هاشمي گفت: برای شناسایی واحدهای برگزیده ، فراخوانی به واحدهای صنایع کوچک ارسال شد و واحدها در گام نخست بصورت خود اظهاری نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام و در مراحل بعدی اطلاعات موجود ،صحت سنجی و سپس در هيات داوري واحدهاي برتر انتخاب شدند.

گفتنی است؛ صنایع کوچک به صنایعی گفته می‌شود که تعداد شاغلان آنها كمتر از ۵۰ نفر است .براساس آمار بیش از 90درصد از صنایع مستقر در شهرک های صنعتی فارس را صنایع کوچک تشکیل می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا