هجدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس برگزار می شود

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس از برگزاری هجدهمین اجلاس سالانه این مجمع با حضور مسوولان کشوری و استانی در نهم آبان ماه جاری در شیراز خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر علی اکبر رامجردی مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس و مدیر سازمانهای مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز 6 آبان ماه، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: کمک های نیکوکاران به حوزه سلامت استان در چهار سال گذشته، بالغ بر هزار و 42 میلیارد تومان بوده است.

رامجردی اضافه کرد: از چهارصد و پنجاه پروژه عمرانی در دست اجرا در استان، ۲۴۰ پروژه مربوط به حوزه زیرساخت های بخش درمان است که برای تکمیل و راه اندازی، نیاز به کمک خیران نیک اندیش دارد.

رامجردی در ادامه با بیان اینکه يكي از چالش‌هاي مديريت موسسات بهداشتی درمانی خیرساز، محدود بودن منابع مالي و شيوه خاص تامين اين منابع است و اكثر این موسسات، هيچ‌گونه كمك مالي از سوي دولت دريافت نمي‌كنند؛ دعوت از خیرین استان برای اداره بهینه مراکز بهداشتی درمانی، تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی و کاهش هزینه بیماران را از دیگر رویکردهای این مجمع برشمرد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، اجرای برنامه كمك غذايي مادران باردار نيازمند به حمایت های تغذیه ای، نوسازی و تجهیز ناوگان پیش بیمارستانی و آمبولانس های اورژانس را بخشی دیگر از فعالیت های این مجمع در استان عنوان کرد.

رامجردی به اهمیت مصرف شیر برای کودکان و نوجوانان در تغذیه این گروه سنی گریزی زد و گفت: به همت مجمع خیرین سلامت، طرح توزیع شیر رایگان ویژه هزار دانش آموز مدارس مناطق محروم استان با حمایت استانداری فارس و همکاری کارخانه محصولات لبنی رامک از مهرماه سال جاری اجرا شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

معاون مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این نشست گفت: هجدهمین اجلاس مجمع خیرین تامین سلامت فارس، با تقدیر از نیک اندیشان برگزیده استان و معرفی نیازهای حوزه سلامت برگزار می شود.

دکتر حمیدرضا قاسمپور با بیان اینکه در این اجلاس، 109نیک اندیش برگزیده چهار سال گذشته نیز معرفی می شوند که از این تعداد 86 نفر از آقایان و 23 نفر از بانوان نیکوکار هستند، افزود: «عذار توکلی» با 91 سال سن، به عنوان مسن ترین و «نازنین ارشدی» با 39 سال سن، به عنوان جوان ترین خیرین برگزیده این اجلاس مورد تقدیر قرار می گیرند.

او یادآور شد: در حاشیه برگزاری این اجلاس، سمن های فعال حوزه سلامت با برپایی نمایشگاه، عملکرد و فعالیت های خود را به همراه نیازهای این حوزه معرفی می کنند.

گزارش: فتانه حق پرست

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا