لزوم برخورد جدی با دلالان ارز و مخلان اقتصادی

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برخی از عوامل تورم زا قابل مدیریت است از جمله مهار نوسانات ارز که توسط برخی دلالان و صرافی ها ایجاد می شود از دولت سیزدهم خواست تا با دلالان ارزی و مخلان اقتصادی کشور برخورد کند.

به گزارش سینا پرس فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی، امروز ۵ آبان در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن قدردانی از زحمات دولت سیزدهم در رفع مشکلات کشور، گفت: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر شعار سال‌ها را موضوعات اقتصادی قرار دادند و سال ۱۴۰۲ از سوی ایشان به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مهار تورم یک فرآیند زمان‌بر است، تاکید کرد: بعضی از عوامل تورم‌زا در کشور همانند نوسانات نرخ ارز که آرامش مردم را مختل کرده، قابل مدیریت است. نوسانات ارز توسط دلال و صرافی‌ها افزایش پیدا می‌کند که اثرات آن مخصوصا در افزایش اجاره بها مسکن و… محسوس است.

وی با اشاره به دستگیری برخی از مخلان ارزی در شهر شیراز طی چند روز گذشته، از دولت خواست تا با دلالان ارزی و مخلان اقتصادی کشور مخصوصاً در تهران برخورد کند و صرافی‌ها و شبکه‌های اینترنتی موثر در نرخ ارز را مورد مدیریت و بررسی قرار دهد.

محمودی در ادامه سخنان خود یکی از عوامل اثر نوسانات ارزی در جامعه را ایجاد اضطراب روانی در جامعه دانست و گفت: این اضطراب روانی تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد که کمتر از مشکلات معیشتی نیست.

محمودی در ادامه سخنان خود در پیش رو بودن ۸ آبان ماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره شهید فهمیده گفتند که رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت را نوشید.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه الگوها اساسی‌ترین رکن پیشرفت جامعه هستند، گفت: شهید فهمیده الگویی مناسب برای نوجوانان است چراکه برای حفظ ارزش‌ها، اسلام و کیان میهن از آرزوهای خودش گذشت و به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا