سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، درگاه مطالبه گری و خودباوری جوانان است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، فعالیت های این سازمان را درگاهی در تقویت و بالندگی در دو مقوله “مطالبه گری” و “خود باوری” هر چه بیشتر جوانان فرهیخته این مرز و بوم برشمرد و گفت: سازمان دانشجویان تلاش نموده است تا با پرداختن به ظریف ترین زوایای موثر بر حیات معنوی دانشجویان کشور، سهم فرهنگی خود را نسبت به انقلاب و جوانان انقلابی کشور اداء نماید.

به گزارش سینا پرس فارس، متن پیام محمدحسین انباردار به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ن والقلم و مایسطرون
اصولا وجود و حضور جوانان در صحنه های مختلف ملی و میهنی، باعث دوام و قوام هر چه بیشتر و اصولی تر قانون و آرمان ها در هر جامعه ای بوده و هر گاه که این جوانان به زیور علم و دانش پژوهی مزین گردند، اثرگذاری این حضور می تواند بیشتر و طبیعتا ماندگارتر گردد.

از سوی دیگر، وجود سازمان هایی که ذاتا بر پایه وجود این قشر فرهیخته یعنی دانشجویان به وجود آمده اند در هر کشوری به عنوان یکی از پارامترهای اصلی برای سنجش شرایط فرهنگی، پژوهشی و سیاسی و همچنین برآورد سطح مردم سالاری در آن جامعه کاربرد دارد.

در کشور ما، ایران عزیز هم نهادهای دانشجویی متعددی وجود داشته که در زمینه های مختلفی در حال فعالیت می باشند و چه از نظر کمی و چه از منظر کیفی در سطحی قابل قبول بوده که انشاالله در آینده نزدیک، شاهد رشد هر چه بیشتر آنها نیز خواهیم بود.

یکی از این نهادهای مهم، دیرپا و اثرگذار، “سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی” بوده که با بیش از 20 سال فعالیت موثر همراه با پویایی و رشد مستمر، اثری ژرف و عمیق در مباحث متنوع جامعه دانشجویی کشور بویژه در امور فرهنگی، سیاسی، علمی، آموزشی و پژوهشی گذاشته و هر سال نیز شاهد تحول بیشتر و رشد کمی و کیفی مضاعف این نهاد دانشجویی می باشیم.

نهاد دانشجویی که فعالیت های آن، منجر به تقویت و بالندگی در دو مقوله “مطالبه گری” و “خود باوری” هر چه بیشتر جوانان فرهیخته این مرز و بوم گردیده و تلاش نموده است تا با پرداختن به ظریف ترین زوایای موثر بر حیات معنوی دانشجویان کشور، سهم فرهنگی خود را نسبت به انقلاب و جوانان انقلابی کشور اداء نماید.

در این خصوص، ابلاغ اساسنامه اخیر این سازمان، خود نشان از عزم راسخ مسئولین و گردانندگان این نهاد بر پویایی هر چه بیشتر و اثرگذاری بیش از پیش بر جریانات مختلف اجتماعی جوانان دارد که طبیعتا کشف و شناسایی استعدادهای بالقوه در دانشجویان کشور و تبدیل این ظرفیت به فعل، یکی از مهمترین این اهداف خواهد بود.

در پایان برای همه دست اندرکاران این سازمان مبارک و موثر، از خدای متعال، توفیق و پیروزی آرزو می کنم و عاجزانه از قادر مطلق مسئلت دارم تا به همه دلسوزان این آب و خاک و آنان که دغدغه های فرهنگی دارند، یاری رسانده و انشاالله در آینده نزدیک، شاهد به ثمر رسیدن همه این تلاش ها و کوشش های مخلصانه باشیم.

محمدحسین انباردار
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا