سازمان دانشجویان، قلب تپنده جهاددانشگاهی است

رییس جهاددانشگاهی فارس گفت: سازمان دانشجویان، قلب تپنده جهاددانشگاهی است و ورود دانشجویان فعال و پویا به این سازمان همانند دمیدن روحی تازه در جهاددانشگاهی است.

به گزارش سینا پرس فارس، امیرحسین استقلال رییس جهاددانشگاهی فارس در راستای فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، از این سازمان به‌عنوان قلب تپنده جهاددانشگاهی نام برد و گفت: ورود دانشجویان فعال و پویا به سازمان دانشجویان همانند دمیدن روحی تازه در جهاددانشگاهی است.

استقلال با اشاره به اینکه شروع به کار و فعالیت‌جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ مشابه فعالیت های سازمان دانشجویان بوده است، افزود: در آن زمان دانشجویان پای کار و فعال، این نهاد را مدیریت کرده و راه اندازی کردند. از این رو قدمت سازمان دانشجویان را حتی میتوان بیش از ۲۵ سال دید و محاسبه کرد.

او در ادامه گفت: به مرور زمان با تغییر فعالیت های جهاددانشگاهی و ساختار آن و نیاز به حفظ ارتباط و ارتقای فعالیت های این نهاد در سال ۱۳۷۷ سازمان دانشجویان ایران ذیل این نهاد، تاسیس و تشکیل شد.

او بیان اینکه اهمیت سازمان دانشجویان از اهمیت دیگر سازمان های این نهاد به مراتب بالاتر بوده چرا که ما را به دانشگاه و دانشجو متصل میکند، افزود: حسب نیازهای دانشجویی، دبیرخانه ها و مراکز مختلفی در سازمان دانشجویان تشکیل یا ادغام شده که اکنون در حال فعالیت هستند.‌

او اضافه کرد: مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و دبیرخانه های مختلف دانشجویی نیز بر اساس همین نیازها در این سازمان شکل گرفت.

استقلال پیشینه فعالیت سازمان دانشجویان در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان دانشجویان در استان فارس نوپا نیست و در چند سال اخیر فعالیت خود، حرکت پرشتاب و رو به جلویی داشته وامروز با انجام فعالیت های هماهنگ با دانشگاه ها مشخص می شود که به چه اندازه این سازمان در حوزه های مختلف منشا اثر است.

او اظهار داشت: امروز در سازمان دانشجویان ۱۲ کانون دانشجویی را ذیل این سازمان و در دانشگاه های مختلف به صورت فعال داریم که برنامه هایی در قالب کارگاه، اردو، همایش و …برگزار میکند.

استقلال بیان داشت: مجموعه جهاد دانشگاهی فارس تلاش کرده است با در اختیار قرار دادن سالن اجتماعات خود و با حمایت و پشتیبانی از سازمان و فعالیت های دانشجویی و همکاری جهت ایجاد فضای برگزاری برنامه های مختلف در دانشگاه ها به شعبه سازمان دانشجویان در استان کمک کند.

او با بیان اینکه شاهد اجرای برنامه های خلاقانه توسط دانشجویان عضو کانون های سازمان دانشویان فارس هستیم، افزود: امیدواریم با گسترش فعالیت ها و کانون ها بتوانیم باز هم خدمات بیشتری را به دانشجویان ارائه دهیم.

استقلال تصریح کرد: مزیت رقابتی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با دیگر بخش های فرهنگی در وزارت علوم و دانشگاه ها، ارائه فضای بین دانشگاهی و بین رشته ای و ارتباط و تعامل دانشجویان دانشگاه های مختلف با هم جهت برگزاری فعالیت های مشترک بوده که در دیگر مراکز پیش بینی نشده است.

استقلال با اذعان به اینکه تا امروز برای هماهنگی و فعالیت کانون ها در دانشگاه ها خوشبختانه مشکلی وجود نداشته است، از معاونت های فرهنگی دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه شیراز، فرهنگیان، علوم پزشکی و… قدردانی و ابراز امیدواری کرد: بیش از پیش بتوانیم این گونه فعالیت ها و تعاملات ارزشمند را گسترش دهیم.

رییس جهاددانشگاهی فارس در پایان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و قدردانی از فعالیت های سازمان دانشجویان و مسئولین و فعالین دانشجویی سازمان، از دانشجویان خواست، ضمن اهمیت دادن به رشد علمی خود در دانشگاه ها و آرمان خواهی و مطالبه گری صحیح و سالم را در این فضا حفظ کنند تا بتوانند کشور را به سمت پیشرفت و عزت سوق دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا