آماده‌سازی آرامگاه حافظ براي برگزاري ياد روز اين شاعر نامدار

مدیرکل ميراث فرهنگي، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آماده‌سازی آرامگاه حافظ براي برگزاري ياد روز اين شاعر نامدار خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سیدمؤید محسن نژاد بيان كرد: مجموعه فرهنگی، تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه و اهمیتی که در ابعاد ملی و بین‌المللی به لحاظ حضور مقامات رسمی و گردشگران داخلی و خارجی دارد به‌طور دائم مورد توجه مسؤولین ذی‌ربط بوده و آمادگی میزبانی از این‌گونه برنامه‌ها را دارد اما فرصت پیش‌آمده برای برگزاری مراسم یاد روز حافظ نیز این امکان را می‌دهد تا برخی از نواقص برطرف شود.

محسن نژاد افزود: ساماندهی تأسیسات برقی، رنگ‌آمیزی حوض‌ها و بخشی‌های مختلف، ساماندهی سیستم صوتی، نورپردازي، جوشکاری و افزایش سطل‌های زباله، طراحي فضاي سبز و پاک‌سازی كامل محوطه پيراموني اين مكان به‌عنوان بخشي از اقداماتي است كه براي برگزاري هر چه‌بهتر اين مراسم انجام‌شده است.

او در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت یاد روز حافظ گفت: آيين بزرگداشت ياد روز حافظ با حضور مسئولان ارشد كشوري و استاني، اهالي فرهنگ، شعرا و جمعي از ادباي داخل و خارج از كشور در جوار بارگاه حافظ برگزار می‌شود.

او ادامه داد: همچنین نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان صنایع‌دستی در آرامگاه حافظ برپا خواهد شد که مورد بازدید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

محسن نژاد گفت: در این نمایشگاه شاهد رونمایی از 2 اثر فاخر صنایع‌دستی فارس شامل ساخت ماکت آرامگاه حافظ از خاتم در ارتفاع 2 متر توسط استاد هنرمند رسول مردانی بلداجی و ساخت ماکت مسجدالنبی از جنس خاتم در ابعاد 2 متر در 3 متر توسط استاد هنرمند مسعود شیرازی فرد و همچنین برپایی 20 غرفه نمایشگاهی صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و معرفی زندگی عشایر فارس در قالب سیاه‌چادر عشایری خواهیم بود.

او خاطر نشان کرد: با مشارکت اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از شب گذشته تا 18 مهرماه برنامه‌های سخنرانی علمی برای عموم بازدیدکنندگان در آرامگاه حافظ در حال برگزاری است و هر روز از ساعت 10 تا 17 به‌طور یکسره در محوطه آرامگاه شاهد حضور خوشنویسان و اجرای برنامه خوشنویسی از اشعار حافظ می‌باشیم.

به گزارش سینا پرس، خواجه شمس‌الدين محمد، ملقب به خواجه حافظ شيرازي و مشهور به لسان‌الغیب در سال 726 هجري قمري در شيراز تولد يافت. اين شاعر نامي در دوران جواني بر بسياري از علوم مذهبي و ادبي روزگار خود تسلط يافت و به يكي از مشاهير علم و ادب ديار خود تبدل شد.

وي در اين دوره علاوه بر اندوخته عميق علمي و ادبي خود قرآن را نيز كامل از حفظ داشت و از این‌ روی تخلص حافظ بر خود نهاد.

اين غزل‌سرای نامي در سال 791 هجري قمري در شيراز چشم از جهان فروبست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا