اجرای طرح خانواده متعالی، مطالبه گری جدی می‌طلبد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تدوین طرح خانواده متعالی در شیراز خواستار مطرح شدن این طرح و حمایت مالی از آن در سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به شیراز شد.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۷ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اهمیت ابعاد فرهنگی و اجتماعی در کنار مسائل زیربنایی و زیرساختی، گفت: طرح خانواده متعالی برای نخستین بار در کشور در فارس تدوین شده است و مسئولان باید در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اعتبارات مورد نیاز اجرای آن را مطالبه و درخواست کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام اسلامی با ارزش‌هایی در دامن تفکر دینی و اسلامی مخالفت جدی دارند که یکی از آن‌ها مسئله خانواده است، افزود: همه مردم و مسئولان باید این جایگاه را ارج نهاده و اجازه ندهنددشمن به بنیان خانواده ضربه بزند.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه ۳۳ سوره احزاب «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا»، گفت: این آیه درباره خانواده است. خداوند پرچم خانواده را در اسلام آنقدر بالا نگه داشته است که وقتی از خانواده الگو و نمونه سخن گفته می شود بر آنان صلوات می‌فرستیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دستگاه استکبار جنگ با خانواده را شروع کرده است، افزود: جهان استکبار در این زمینه گرفتار است اما می‌خواهند این بیماری خود را به جهان اسلام سرایت دهند. آمریکایی‌ها در سال ۱۹۶۰ میلادی در میان خودشان انقلاب جنسی را شروع کردند و در نتیجه دیگر حریم خانواده در این جامعه پاس داشته نشد. این بیماری کثیف آنهاست که می‌خواهند به جامعه ما هم سرایت کند لذا باید مراقب باشیم.

وی با تصریح اینکه بنیان خانواده در جوامع آمریکایی و اروپایی متزلزل است، افزود: امروز مشاهده می‌کنیم به خاطر همین تفکراتشان این کشورها در رشد جمعیت دچار مشکل شده‌اند لذا گفته‌اند باید به کشورشان مهاجرت شود و این مهاجرت هم از کشورهای اسلامی است و مسلمانان هم به آنجا می‌روند اما دینشان عوض نمی‌شود بنابراین اروپا دارد بدون جنگ تسخیر امت اسلامی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشورهای متعددی در اروپا هست که چون امت اسلامی هنوز حریم خانواده را احترام می‌گذارند، اکثریت جمعیتشان اسلامی می‌شود و طبق آماری که از رشد جمعیت خودشان دارند اکثریت مردم مسلمان می‌شوند، بیان کرد: خانواده مهم است ولو اینکه اروپایی‌ها خیلی برای از بین بردن آن تلاش کردند.

وی با تأکید بر اینکه بنیان خانواده در اسلام محکم است و نباید اجازه داد دشمن به این لطمه بزند، خواستار ارج نهادن به بنیان خانواده شد و گفت: در مسئله خانواده مدیران باید یکسری کارهایی در سطح جامعه انجام دهند چنانچه از وزیر ارشاد نیز خواسته ایم مسئله فرهنگی و اجتماعی در بحث خانواده به صورت ویژه کار شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی جهت هماهنگی فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌ های متولی، این طرح را یک مطالبه جدی بیان و ابراز امیداواری کرد که این طرح بزودی اجرایی شود.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله حضور معتادان متجاهر در سطح شهر، اظهار داشت: باید به عنوان یک مشکل حاد اجتماعی با این مسائل برخورد شود و رویکرد و تلاش مدیریت می بایست برخورد و اقدام مداوم برای حل این مسائل و آسیب‌های اجتماعی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا