افتتاح دو پروژه اقامتگاه بوم گردی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از افتتاح دو پروژه اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک و دامون در شیراز خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، همزمان با روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری، دو پروژه گردشگری فارس با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور افتتاح شد.

سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس در این مراسم گفت: دو اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک و دامون از پروژه های شاخص گردشگری در استان فارس می باشند که با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

محسن نژاد در ادامه افزود: با بهره برداری از این دو پروژه، ۳۲ تخت به تخت های اقامتی استان افزوده شد.

وی یادآور شد: بافت تاریخی شیراز با مساحت ۳۶۰هکتار با همت عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

محسن نژاد تصریح کرد: همزمان شاهد بهره برداری از ۱۱ پروژه گردشگری در استان فارس شامل هتل بوتیک، اقامتگاه بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی در استان می باشیم که با بیش از ۲۰۰میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند.

در ادامه این نشست نیز شمس الملوک همیری سرمایه گذار پروژه گفت: این بنا، خانه پدری بوده که در اثر گذشت زمان به مخروبه ای تبدیل شده بود که به خاطر علاقه ای که به حوزه گردشگری وتاریخ داشتم توانستم این خانه را مورد مرمت قرارداده تا در چرخه خدمات رسانی صنعت گردشگری قرارگیرد.

وی در ادامه از حمایت های اداره کل میراث فرهنگی فارس، شهرداری بافت تاریخی شیراز و دیگر نهادهای متولی قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا