ایجاد نخستين ناحيه تخصصي صنايع دستي كشور در شيراز

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به ظرفيت هاي استان فارس در زمينه صنايع دستي و جايگاه مناسبي كه استان در حوزه صنایع دستی در کشور و جهان به خود اختصاص داده است، احداث اين ناحيه تخصصي را بستر مناسبي براي رشد و اعتلاي صنايع دستي برشمرد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد فرخ زاده معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در بازدید از اراضي ناحيه تخصصي صنايع دستي و شهرك دارويي بيضا، با بيان اينكه در مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهور به استان فارس اعتباري افزون بر 20 ميليارد تومان جهت تسريع در راه اندازي ناحيه تخصصي صنايع دستي پيشنهاد شده است، افزود: راه اندازي اين ناحيه علاوه بر حمايت از صنايع دستي، بستر مناسبي براي جذب گردشگر نيز فراهم مي كند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز در این بازدید با بيان اينكه نخستين شهرك تخصصي صنايع دستي كشور در شيراز در اراضي به مساحت 40 هكتار در شمال غرب شيراز ايجاد مي شود، گفت: ايجاد شهرك تخصصي صنايع دستي داراي مصوبه سال 1396 از هيات وزيران است که با مصوبه شوراي برنامه ريزي استان پس از 16سال عملياتي مي شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با قدرداني از حمايت هاي استاندار فارس و فرماندار شيراز و نيز همراهي نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي بويژه دكتر روح الله نجابت در زمينه تسريع در تملك اراضي و عمليات اجرايي شهرك صنعتي تخصصي صنايع دستي، اظهار داشت: اميدواريم با همكاري دستگاه هاي اجرايي استان بتوانيم اين شهرك صنعتي را آماده واگذاري به متقاضيان كنيم.

هاشمي تاكيد كرد: منابع مالي و اعتبارات ايجاد زيرساخت هاي اين شهرك تخصصي تامين شده و باهمكاري ساير دستگاه هاي خدمات رسان عمليات اجرايی آن تسريع مي يابد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با بيان اينكه شهرك تخصصي صنايع دستي به دليل نوع كار، از لحاظ رده بندي زيست محيطي جزء صنايع پاك و غير آلاينده محسوب مي شود خاطر نشان کرد: طراحي كارگاه ها در شهرك صنايع دستي به گونه اي انجام مي شود كه هم بخش توليد و هم نمايشگاهي و فروش در هر كارگاه در نظر گرفته شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس همچنین در بازديد از عملیات اجرایی شهرک دارویی بیضا، با بيان اينكه تاكنون افزون بر 110ميليارد تومان جهت ايجاد زيرساخت ها در اين شهرك صنعتي هزينه شده است، گفت: هم اكنون عمليات اجرايي طرح هاي زيرسازي و خط انتقال برق با اعتبار 65 ميليارد تومان با شتاب درحال انجام است و طرح شبكه داخلي فاضلاب فاز اول نيز با اعتبار 20 ميليارد تومان به پايان رسيده است.

وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي طرح خط انتقال برق شهرك صنعتي دارويي بيضا گفت: اين خط دومداره با اعتبار 17ميليارد تومان با ظرفيت حدود 12مگاوات برق به طول 11كيلومتر از پست برق بيضا تا شهرك صنعتي با پيشرفت 70درصدي در مرحله اجرا قرار دارد كه با بهره برداري از آن برق اين شهرك صنعتي تامين مي شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اذعان به اینکه در زمينه تامين آب نيز 10ليتر برثانيه انشعاب آب با اعتبار 20ميليارد تومان خريداري شده است، خاطر نشان کرد: عمليات اجرايي خط انتقال آب به طول 20كيلومتر و با پيش بيني اعتبار 50ميليارد تومان نيز در مراحل برآورد و انجام مناقصه است.

هاشمي بر تسريع در عمليات اجرايي طرح هاي زيرساختي تاكيد و اضافه کرد: این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است.

وي تصریح کرد: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است كه در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و به زودي واگذاري زمين در اين شهرك صنعتي را آغاز خواهيم كرد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر 5 هزار نفر، اشتغال پایدار ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا