بررسی دلیل طفره رفتن کودکان از خوردن غذا

پژوهش و مطالعات جدید در رابطه با طفره رفتن کودکان از خوردن غذا نشان می دهد که کودکان اغلب از خوردن غذا به ویژه وعده غذایی ناهار خودداری می کنند و همیشه این مساله باعث نگرانی والدین می شود .

این تحقیقات نشان می دهند که سیزده درصد کودکان زیر نه سال و هفده درصد کودکان بین نه تا سیزده سال از خوردن ناهار خودداری می کنند . همچنین پژوهشگران در مطالعات خود  دریافتند که یک چهارم کودکان بین نه تا سیزده سال از خوردن ناهار تعطیلات آخر هفته طفره می روند .  

پژوهشگران اطلاعات و داده های به دست آمده از بررسی آزمایشی بهداشت و تغذیه ملی سال 2009 تا سال 2013 امریکا (National Health and Nutrition Examination Survey) را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند . در این بررسی الگوی غذایی سه هزار و 647 کودک بین 4 تا 13 سال ثبت و مطالعه شده است .

نتایج به دست آمده از این تجزیه و تحلیل نشان می دهد ، عموما کودکانی که از خوردن ناهار طفره می روند از کمبود مواد مغذی از جمله کلسیم و فیبر رنج می برند در حالی که کودکانی که از خوردن ناهار خودداری نمی کنند این مشکل را ندارند .

این اطلاعات همچنین نشان می دهد که در برخی از کودکان ، وعده غذایی ناهار در درجه اول نقش مهم را در دریافت مواد مغذی ضروری بالایی چون ویتامین دی ، پتاسیم و منیزیم و همینطور ماده مغذی پر اهمیتی چون سدیم بازی می کند .

دکتر کوین ماتیاس (Kevin Mathias) از مرکز تحقیقات نستله (Nestle Research Center) در این رابطه می گوید : این پژوهش ها فرصت مناسبی برای دولت و صنایع غذایی محسوب می شود تا بتوانند راه کارها و راه حل هایی برای تشویق کودکان و نوجوانان در خوردن ناهار سالم پیدا کرده و ارائه دهند .

لازم به ذکر است که این شرح کامل این پژوهش ها ،  اطلاعات گرد آوری شده  ،  روش های مختلف بررسی و نتیجه گیری های به دست آمده از  این پژوهش در کنفرانس تغذیه جامعه امریکایی (American Society of Nutrition) ارائه شده است .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا