سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران آغاز می‌شود

سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با موضوع همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک از اواخر هفته آینده در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سیناپرس، همه ساله با فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر رحمت و منادی وحدت، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و هفته وحدت، اندیشمندان و منادیان وحدت از شیعه و سنی گرد هم آمده و با حضور در کنفرانس وحدت اسلامی به بررسی مسائل جهان اسلام می پردازند. امسال سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی از پنجشنبه ششم مهر مصادف با ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت تا ۱۱ مهر برابر با ۱۷ ربیع الاول به صورت وبیناری و حضوری برگزار می شود.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی سال گذشته با حضور ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» برگزار شد. البته شاهد کنفرانس هایی در طول سال به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان بودیم و کنفرانس هایی نیز در سطح منطقه ای برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا