با این وسیله هم ورزش و هم کار کنید

حفظ سلامتی در حالی که بیشتر روز خود را پشت میز می گذرانید می تواند یک چالش باشد. دوچرخه Ampera می تواند کمک کند در حالی که از پدال خود برای تامین انرژی تلفن هوشمند یا حتی لپ تاپ استفاده می کنید، ورزش کنید.

به گزارش سیناپرس، یک شرکت به نام LifeSpan در سال ۲۰۰۲ برای آوردن فعالیت بدنی به زندگی کاری افراد تأسیس شد و اولین میز تردمیل خود را در سال ۲۰۱۱ عرضه کرده و به دنبال آن دوچرخه های رومیزی خود را از سال ۲۰۱۳ تولید کرد. اکنون این شرکت اولین مدل دوچرخه رومیزی جدید خود را با قابلیت تولید برق به نمایش گذاشته است.

این مدل به نام Ampera از یک سیستم تسمه محرک فوق ‌العاده بی ‌صدا برای جلوگیری از حواس‌ پرتی استفاده می ‌کند و اساساً انرژی جنبشی ناشی از پدال زدن را مهار کرده و آن را به نیروی قابل استفاده برای وسایل برقی تبدیل می‌ کند. شرکت سازنده گزارش می ‌دهد که رکاب زدن با سرعت ۶۰ دور در دقیقه می ‌تواند منجر به تولید ۶۵ وات در ساعت انرژی در هر سطح مقاومتی شود.

یک درگاه شارژ USB-C با قدرت ۶۵ وات در قسمت پشتی پایین به‌ علاوه یک پد شارژ بی ‌سیم با ۱۵ وات Qi در یک محفظه به اندازه گوشی‌های هوشمند در جلو قرار دارد. یک چراغ حلقه RGB روی پدال‌ها می ‌تواند یکی از ۱۲ رنگ انتخاب شده را از طریق یک برنامه همراه روی بلوتوث ۵ را در حالی که کاربر رکاب می زند، بتاباند. همچنین برنامه ای برای آمار تناسب اندام مانند ضربان، سرعت، مسافت، کالری سوزانده شده تخمینی و انرژی تولید وجود دارد.

ساختار اصلی از ۳۰ درصد مواد بازیافتی ساخته شده است و برای پایداری در بالای یک قاب پایه آلومینیومی لوله ای ۶۴۰ میلی متر قرار دارد. همچنین یک صندلی روکش پارچه ای خوب برای آسایش تمام روز در نظر گرفته شده است و ارتفاع آن برای جا دادن کاربران بین ۱٫۵۲ تا ۱٫۹۵ متر قابل تنظیم است. گفتنی است که جابجایی دوچرخه رومیزی ۳۰٫۸ کیلوگرمی نیز با قرار دادن دسته و چرخ های چرخ دستی آسان تر می شود.

به گزارش سیناپرس، شرکت سازنده در حال افزایش بودجه تولید است و اعلام کرده که قیمت این دوچرخه ها ۵۴۹ دلار آمریکا شروع می شود. از آنجایی که حداقل ارتفاع دوچرخه ثابت حدود ۸۳۴ میلی متر است، برای همراهی با دوچرخه Ampera باید یک میز ایستاده بخرید که قیمت آن از ۴۹۹ دلار شروع می شود.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: LifeSpan

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا