پرتاب موفقیت آمیز ۲۲ ماهواره جدید استارلینک توسط اسپیس ایکس

شرکت فضایی اسپیس ایکس شب گذشته با موفقیت گروهی متشکل از بیست و دو ماهواره استارلینک را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب کرد.

به گزارش سیناپرس، اسپیس ایکس با هدف توسعه سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک، شب گذشته بیست و دو ماهواره جدید به مدار زمین فرستاد. این ماهواره ها از مجتمع شماره ۴۰ ایستگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در ساعت ۲۳ و ۱۲ دقیقه شب به وقت محلی به فضا ارسال شدند.

بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده تقویت کننده مرحله اول راس زمان مقرر از بقیه فضاپیما جدا شد و ۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه پس از پرتاب بر روی سکوی ویژه  بدون سرنشین A Shortfall of Gravitas در اقیانوس اطلس فرود آمد.

گفتنی است در عملیات فوق از تقویت کننده فالکون ۹ استفاده شد که قبلاً در شش ماموریت، از جمله سه ماموریت قبلی استارلینک و همچنین ماموریت های Intelsat IS-40e، CRS-26 و OneWeb Launch 16  مورد استفاده قرار گرفته بود.

بر اساس آمارهای رسمی، با احتساب عملیات فوق، تعداد ماموریت های اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ به ۶۳ مورد رسید که بیشتر آنها ماموریت های مرتبط با ماهواره های اینترنتی استار لینک بوده اند.

به گزارش سیناپرس، در ابتدا قرار بود این موشک بخشی از پرتاب های پشت سر هم در اواخر جمعه و اوایل شنبه باشد، اما ماموریت SILENTBARKER/NROL-107 به دلیل شرایط پیش بینی شده جوی از سوی اداره ملی شناسایی نیروی فضایی که در ابتدا برای صبح شنبه برنامه ریزی شده بود، به یکشنبه موکول شد.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا