اگر ۲۹ صفحه اول یک کتاب شما را جذب کند آن را تا انتها می خوانید

برخی افراد عاشق مطالعه و کتاب خواندن هستند و در مقابل برخی دیگر از خواندن لذت نمی برند. مطالعات جدید نشان می دهد: به طور متوسط متوسط ۳۶ دقیقه یا ۲۹ صفحه طول می کشد تا یک فرد جذب کتابی شود که در حال مطالعه آن است.

به گزارش سیناپرس، کتاب خوانی یکی از عادات بسیار مهم برای رشد و تعالی افراد یک جامعه بوده و میزان سرانه مطالعه نسبت مستقیمی با بروز جرم و جنایت و خشونت در جامعه دارد. نتایج یک نظرسنجی از ۲ هزار فرد بزرگسال آمریکایی که به طور منظم مطالعه می ‌کردند، نشان داد، راحت ‌ترین ژانرهای کتاب برای جذب مخاطب عبارتند از: فانتزی (۴۹%)، عاشقانه (۴۲%)، تاریخی (۳۹%) و علمی تخیلی (۳۶%).

این نظرسنجی همچنین نشان داد:بهترین سوژه داستان‌ ها ، داستان‌ هایی هستند که در طول جنگ جهانی دوم رخ داده یا (۴۴ درصد)، دنیای امروز (۴۲٪) واقع شده و  یا اینکه  داستان های غم انگیز (۴۲%) هستند.

تقریباً نیمی از افراد اعتراف کردند، کتاب هایشان را فقط بر اساس موقعیت آن خریداری کرده اند. با این حال، مهم نیست که محیط داستان چقدر واقع گرایانه باشد، زیرا بیش از نیمی از خوانندگان می گویند که بازخوانی کتاب از جادوی آن نمی کاهد.

افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، می گویند؛بیشتر در خانه کتاب می خوانند و برخی از آن ها اتاق های مطالعه خاصی برای کتاب خوانی در منزلشان دارند.  در این میان شرایط آب و هوای بیرون نیز می تواند در میل به مطالعه نقش داشته باشد، زیرا یک روز برفی عامل مناسبی برای غوطه ور شدن در دنیای کتاب محسوب می شود.

در حالی که اکثر مردم معمولاً در خانه کتاب می خوانند( ۷۶ درصد)، آنها همچنین از کتابخانه ها (۶۰٪) و در طول سفر (۵۸٪) برای مطالعه کتاب های مورد علاقه خود استفاده می کنند. ۵۸ درصد دیگر حتی اعتراف می کنند که در حین کار مطالعه می کنند.

به گزارش سیناپرس، تقریباً از هر چهار نفر (۷۴%) سه نفر تجربه این را دارند که خود را در یک کتاب غرق کرده باشند و از این پاسخ دهندگان، ۶۳ درصد می گویند معمولا خود را به عنوان یکی از شخصیت های کتاب تصور می کردند و جالب تر این که ۵۸  درصد  افراد می گویند در هنگام مطالعه تقریبا می توانستند صدای راوی یا شخصیت ها را بشنوند.

مترجم:مهگل غفاری

منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا