آند سیلیکونی حاوی نانولوله‌کربنی تجاری‌سازی می‌شود

شرکت نئو باتری متریالز که پیش از این نوعی آند سیلیکونی حاوی نانولوله‌کربنی را توسعه داده بود، قصد دارد تا با همکاری شرکت نانوریال تکنولوژیز این باتری‌ها را تجاری‌سازی کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت نئو باتری متریالز (NEO Battery Materials) سازنده مواد آند سیلیکونی ارزان قیمت است که باتری‌های لیتیوم یون با کارکرد طولانی‌تر و شارژ سریع را امکان‌پذیر می‌کند. این شرکت از پیشرفت همکاری با شرکت نانوریال (NanoRial Technologies) خبر داد. قرار است این دو شرکت از طریق توسعه تجاری آند سیلیکون، NBMSiDE® با یکدیگر همکاری کنند.

پس از قرارداد همکاری در اوایل سال ۲۰۲۳، شرکت نئو باتری متریالز و شرکت نانوریال در حال توسعه آندهای سیلیکونی با پوشش نانولوله‌کربنی برای باتری‌های لیتیوم یون EV هستند. با استفاده از قابلیت نانوپوشش یکنواخت نئوباتری، ارزیابی‌های اولیه CNT‌های نانوریال برای بهبود چرخه عمر و ظرفیت انرژی در حال انجام است.

پروژه  ۲N-CSi اولین محصول مشترک مواد باتری EV است که توسط دو شرکت کانادایی ساخته شده است. نئوباتری و شرکت نانوریال به پیشرفت بیشتر محصولات خود ادامه خواهند داد و به سمت جذب تولیدکنندگان باتری جهانی و خودروسازان EV برای آزمایش در سطح تجاری پیش می‌روند.

برای توسعه این همکاری، دکتر چیترال آنگامانا، مدیرعامل شرکت نانوریال، به‌عنوان هیئت مشاوره علمی نئوباتری منصوب شده است. دکتر انگاممانا که در سال ۲۰۱۹ از بنیان‌گذاران شرکت نانوریال بود، این شرکت را با موفقیت رهبری کرده تا فناوری سوسپانسیون نانولوله‌های کربنی خود را برای ذخیره‌سازی انرژی، پوشش‌ها و کاربردهای افزودنی افزایش دهد. او این فناوری‌ را از طریق مشارکت با شرکت‌های بزرگ تجاری‌سازی کرده است. دکتر انگاممانا در رشته مهندسی برق و فناوری‌ نانو از دانشگاه واترلو فارغ‌التحصیل شده، چندین پتنت تایید شده دارد.

دکتر چیترال آنگامانا، مدیرعامل شرکت نانوریال، اظهار داشت: «من هیجان‌زده هستم که برای تجاری‌سازی آند سیلیکون شرکت نئو باتری متریالز شرکت کنم. شرکت نانوریال در حال حاضر در حال ارزیابی CNTهای ما با تولیدکنندگان خودرو و مواد شیمیایی در سطح جهانی است و همکاری با نئوباتری باعث ایجاد ارزش و هم‌افزایی برای زنجیره تامین جهانی باتری EV می‌شود. از آنجایی که در حال ساخت یک تاسیسات تولید ۱۵ تن در سال با قابلیت افزایش ظرفیت تولید به چند هزار تن هستیم، پیش‌بینی می‌کنیم که تولید مورد نظر نئوباتری را به صورت بلندمدت انجام دهیم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا