سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری چین در حوزه هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی طی سال های اخیر با سرعت زیادی در حال توسعه بوده و هر روز شاهد معرفی و ظهور دستاوردهای جدید این حوزه هستیم. در این میان کشورهایی مانند چین به طور جدی در حال سرمایه گذاری در این حوزه بوده و پیش بینی می شود نقش مهمی در آینده هوش مصنوعی ایفا کنند.

به گزارش سیناپرس، وزارت صنعت چین در گزارشی جدید اعلام کرد:سرمایه ‌گذاری این کشور در حوزه هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۷ به ۳۸.۱میلیارد دلار می‌رسد که حدود ۹ درصد از کل سرمایه گذاری جهان را در این حوزه تشکیل می‌دهد.

بر این اساس مرکز تحقیقات بازار جهانی International Data Corporation (IDC) نیز اعلام کرد که چین در سال ‌های اخیر به تقویت قدرت خود در بخش هوش مصنوعی ادامه داده است. در این گزارش عنوان شده است: در آینده، با حمایت دولت و سرعت بالای به ‌روزرسانی ‌های صنعتی، فناوری هوش مصنوعی با تقاضا های مختلف موجود در دنیای صنعت ادغام می ‌شود و بخشی از محصولات، خدمات و مدل‌های تجاری خواهد شد.

گفتنی است در میان پیشرفت‌ های اخیر در حوزه فناوری هوش مصنوعی و یکپارچه ‌سازی برنامه‌ های کاربردی پیشرفته، شرکت ‌های متعددی در تلاش هستند تا از فناوری ‌های جدید و نوین ارائه ‌شده توسط هوش مصنوعی برای انطباق با چشم ‌انداز عمومی بازار هوش دیجیتال، توانمند سازی کسب ‌و کارهای جدید و کمک به شرکت‌ ها در تعیین ارزش اهداف تصمیم‌گیری هوشمند استفاده کنند.

به گزارش سیناپرس، مرکز تحقیقات بازار جهانی چین در پایان گزارش اخیر خود اعلام کرد: سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری در چین باعث افزایش تقاضای سفارش های مرتبط برای بهره برداری بیشتر از هوش مصنوعی می شود.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا