کاهش تولید نفت قزاقستان به دلیل قطع شدن مکرر برق

قزاقستان یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر محسوب می شود که تولید نفت قابل توجهی دارد، اما طی ماه های اخیر صنعت نفت و پتروشیمی این همسایه شمالی با بحرانی غیر قابل باور مواجه شده و قطع شدن مکرر برق موجب افت تولید نفت قزاقستان شده است.

به گزارش سیناپرس، آمارهای جدید نشان می دهد : قزاقستان ممکن است پیش بینی تولید نفت خود را به دلیل مشکلات تامین برق اصلاح کند. بر این اساس کشور قزاقستان تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی  84.2 میلیون تن نفت تولید کرده بود، اما وزارت انرژی این کشور شمالی ایران در بیانیه ای جدید اعلام کرد، پیش بینی تولید نفت در قزاقستان در سال ۲۰۲۳ با توجه به قطع برق تولید کنندگان نفت در منطقه مانگیستاو قابل تجدید نظر است.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: با توجه به نقص در منابع تامین برق، ما کاهش تولید نفت در منطقه مانگیستاو را در طول چند ماه گذشته تا به امروز مشاهده می کنیم که به نوبه خود بر پیش بینی تولید نفت تا پایان سال تاثیر می گذارد.

به گزارش سیناپرس،  پیش بینی تولید نفت برای سال ۲۰۲۳ با توجه به شاخص ها برای هفت ماه سال جاری 99.4 درصد از هدف یا 90.5 میلیون تن متریک است که بعید می رسد با توجه به شرایط موجود، محقق شود. این موضوع می تواند تاثیراتی در بازارهای جهانی داشته و منجر به افزایش قیمت این محصول شود مگر اینکه سایر کشورهای تولید کننده نفت با افزایش تولید خود کسری ناشی از عدم استخراج نفت قزاقستان را جبران کنند.

مترجم: ندااظهری

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا