رپورتاژ آگهی؛
سقف وافل لانه زنبوری اسلب چه امکانات و مزایایی دارد؟

سقف وافل لانه زنبوری اسلب چه امکانات و مزایایی دارد؟ آشنایی با انواع کاربرد و ویژگی های خرید قالب وافل لانه زنبوری در صنعت ساختمان سازی

سقف وافل لانه زنبوری یکی از پرطرفدارترین سازه های سقفی در دنیای امروز است که بسیاری از مهندسین عمرانی آن ها را برای اجرا در ساختمان های مدرن امروزی انتخاب می کنند. امکانات مهم و مزیت های استفاده از این نوع دال های وافل استقبال از آن ها را بیشتر از پیش کرده است. این سازه ها امنیت ساخت و ساز را در صنایع عمرانی امروزی به میزان قابل توجهی ارتقا می دهند و به همین خاطر طرفداران بی شماری در این حوزه دارند. توصیه می کنیم، پیش از اجرا با مشخصات آن ها بیشتر آشنا شوید.

مهمترین امکانات سقف وافل لانه زنبوری

یکی از مهمترین مواردی که در خصوص این سازه ها مورد بررسی قرار می گیرد، قابلیت ها و امکانات مهمی است که در هر یک از بخش ها در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. برای آشنایی بیشتر با این سازه ها لازم است که در این باره اطلاعات دقیقی داشته باشید. برخی از مهمترین امکانات این سازه ها را در زیر مشاهده می کنید:

1. رعایت استانداردهای ساختمانی

سقف وافل لانه زنبوری اسلب مزایای بی شماری در محیط ساختمان به همراه دارد که یکی از آن ها رعایت اصول استاندارد و قوانین ملی ساختمانی در کشور است. با استفاده از آن ها ساختمان شما مطابق با استانداردهای صنعتی سازی ساخته می شود. در سال های اخیر استانداردهای اجرای سقف های میان تهی و سازه های مجوف در ساختمان های اسکلت فلزی و بتنی تغییرات چشم گیری داشته که همه آن ها در دال های وافلی رعایت می شوند. 

2. سبک سازی سقف

اگر برای شما هم سوال شده که قابلیت و امتیازات سقف وافل چیست باید به سبک سازی سقف اشاره کنیم. اجرای آن ها با استفاده از کمترین میزان مصالح در ساختمان های امروزی انجام می گیرد و به همین خاطر نیز ایمنی ساختمان با وجود آن ها ارتقا می یابد. با به کار بردن آن ها بار مرده ساختمان شما به حداقل میرسد.

3. استفاده از مصالح داخلی برای اجرا

قابلیت استفاده از انواع مصالح داخلی برای اجرای سقف وافل لانه زنبوری نیز یکی از مزایای مهم استفاده از آن به شمار می رود. این سازه ها در سال های اخیر کاملا بومی سازی شده اند و به همین خاطر نیازی به استفاده از کمک خارجی و مصالح مربوط به آن ها وجود ندارد. همین ویژگی استقبال کارفرمایان پروژه های عمرانی را از سازه های دال وافلی افزایش می دهد.

4. کاهش هزینه های اجرای سقف ساختمان

سقف وافل لانه زنبوری اسلب هزینه های پروژه ساختمانی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و این مسئله مزایای بی شماری برای کارفرمایان پروژه های ساختمانی به همراه دارد. با به کار بردن آن ها هزینه های شما در چند بخش کمتر می شوند. در وهله اول هزینه های مربوط به خرید مصالح مورد توجه قرار می گیرند.

اجرای این سازه ها با کمترین میزان مصالح انجام شده و همین مسئله نیاز به خرید مصالح بیشتر را به شدت کاهش می دهد. دفع و از بین رفتن مواد نیز با اجرای سقف های وافلی به میزان بالایی کاهش می یابد. به علاوه در این راستا هزینه های حمل و نقل پروژه ها نیز کمتر محاسبه شده و این مسئله نیز مزایای اقتصادی و مالی بی شماری به دنبال خواهد داشت.

سقف وافل لانه زنبوری

5. ایمنی در برابر زلزله و آتش سوزی

افزایش ایمنی سازه های ساختمانی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نیز یکی از مهمترین مزایای استفاده از انواع دال وافل به شمار می رود. به علاوه خاصیت ضد حریق سقف وافل نیز سبب استقبال مشتریان از این سازه ها شده است. با به کار بردن آن ها محیط ساختمان شما تا سال های سال در برابر این خطرات بیمه خواهد شد.

6. اجرای آسان پوشش خشک زیر سقف

یکی از مزایای اجرایی سقف های وافل برای بخش پارکینگ ساختمان های امروزی مورد توجه قرار می گیرد. از مهمترین مکان هایی که نیاز به نصب سقف وافل بیشتر احساس می شود، پارکینگ های بزرگ ساختمان های مدرن امروزی است. با استفاده از این نوع دال، برداشتن سقف پارکینگ ساده تر شده و امکان اجرای پوشش خشک در بخش زیرین سقف فراهم خواهد شد.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع سقف وافل لانه زنبوری اسلب اطلاعات مهمی را به دست آورید. کیفیت و مقاومت بالای این سازه ها زمینه ساز افزایش اجرای آن ها در پروژه های امروزی شده است. به همین خاطر این دال های وافلی به مرور جایگزین سازه های قدیمی تر خواهند شد. ظاهر این سازه ها به صورت مشبک و مربع مربع طراحی شده است و به همین خاطر نیز با این نام در عرصه های صنعتی ساختمانی معرفی می شوند. برای اجرای هر یک از این سازه ها پیش تر هزینه های اجرایی آن را از مهندسین مربوطه استعلام کنید. به دلیل نوسان قیمت مصالح ساختمان سازی، قیمت اجرای بخش های مختلف نیز با تغییراتی همراه بوده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا