آباده از مناطق غنی تولید و استخراج خاک نسوز صنعتی در کشور است

مدیر کل صمت فارس با اشاره به استفاده گسترده از خاک نسوز به عنوان ماده اولیه در کارخانه های تولید کاشی، سرامیک، رنگسازی، مقرنس سازی‌، لعاب و چینی آلات بهداشتی، فرآورده‌های نسوز، گلوله های سرامیک، رنگ‌های نسوز، صنایع مادر نظیر متالوژی و ذوب آهن، شهرستان آباده را یکی از مناطق غنی در تولید و استخراج خاک نسوز صنعتی در کشور برشمرد.

به گزارش سینا پرس فارس، امروز یازدهم مردادماه همایش فرصت های سرمایه گذاری، میز خدمت ملاقات مردمی، شورای اداری و بازدید از صنایع معدنی در سفر رسمی شهرستانی استاندار فارس‌ به شهرستان آباده با حضور نماینده مردم شریف شهرستانهای آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان، تشکلهای بخش خصوصی و سرمایه گذاران انجام شد.

در همایش فرصتهای سرمایه گذاری با ارائه بسته های سرمایه گذاری در بخش های مختلف، راهکارهای اصولی و عملیاتی سرمایه گذاری شمال استان بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد و در پایان از ۱۵ سرمایه گذار برتر شمال استان فارس با اهداء لوح تقدیر بعمل آمد.

در ادامه از طرح در حال احداث صنایع معدنی «شرکت کاشی و سرامیک فروردین»با اشتعال مستقیم ۴۰۰ نفر به میزان سرمایه گذاری ۸۰۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد بازدید شد.‌ ضرورت و هدف اجرای آن، وجود معادن و مواد اولیه خاک نسوز در شهرستان آباده، ایجاد زیر ساخت های لازم در این خصوص و جلوگیری از خام خام فروشی خاک نسوز و صادرات محصولات تولیدی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این بازدید با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار، ایجاد سرمایه گذاری و ارتقاء سطح تکنولوژی و بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین‌آلات در بهره برداری و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل مناسب صنعتی و معدنی شهرستان آباده جهت افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده محصول تولیدی و بهبود کمی و کیفی متناسب با نیاز بازارهای جهانی، گفت: در راستای رشد تولید، مهار تورم و رونق اقتصادی در حوزه های صنعتی، معدنی، صنایع معدنی و تجاری در شمال استان فارس؛ ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی به جهت تکمیل زنجیره تولید اجتناب ناپذیر بوده است که میتواند نقش بسیار مهمی در توسعه صنعتی و صنایع معدنی این منطقه ایفا نماید.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به استفاده گسترده از خاک نسوز به عنوان ماده اولیه در کارخانه های تولید کاشی، سرامیک، رنگسازی، مقرنس سازی‌، لعاب و چینی آلات بهداشتی، فرآورده‌های نسوز، گلوله های سرامیک، رنگ‌های نسوز، صنایع مادر نظیر متالوژی و ذوب آهن، شهرستان آباده را یکی از مناطق غنی در تولید و استخراج خاک نسوز صنعتی در کشور برشمرد و افزود: در این شهرستان تعداد ۷۷ معدن با استخراج سالیانه ۵ میلیون تن و ذخیره قطعی ۱۴۷ میلیون تن فعالیت دارد که اشتغال یک هزار و ۲۳۵ نفری را ایجاد نموده است.

ایزدی با اشاره به اینکه تعداد ۵۲ فقره پروانه اکتشاف و ۲۳ گواهینامه کشف با ذخیره قطعی ۴ میلیون تن در آباده صادر شده است، افزود: هم اکنون تعداد ۱۴۳ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره ‌برداری با اشتغال سه هزار ۵۷۹ نفر در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در شهرستان ‌آباده تعداد ‌۱۴۵ جواز تاسیس با پیش بینی حدود ۲۳۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و بیش از ۱۱ هزار نفر اشتغال در زمینه های استخراج ساير معادن، ساير محصولات كانی غيرفلزي، محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت منسوجات، پوشاك و عمل آوردن پوست خز، چوب‌ و محصولات چوبي، ساخت‌كاغذ و محصولات كاغذي، كك و فراورده هاي حاصل از نفت، ساخت ‌مواد و محصولات ‌شيميائي، محصولات ‌ازلاستيك و پلاستيك، ساخت ماشين آلات و تجهيزات، ابزار پزشكي-اپتيكي-دقيق-ساعت، ساير تجهيزات حمل و نقل، مبلمان ساير مصنوعات، بازيافت، كامپيوتر صادر شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت فارس در پایان افزود: شهرستان آباده دارای تعداد پنج هزارو ۳۲۳ فقره صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی، خدمات فنی همچنین تعداد ۳۶ اتحادیه و یک اتاق اصناف است.

همچنین در جلسات ملاقات مردمی میز خدمت نیز چالش ها، مشکلات واحدهای تولیدی، معدنی و صنعتی این شهرستان بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

گفتنی است؛ عمده ترین معادن آباده شامل خاک نسوز صنعتی، سنگ مرمریت، تراورتن، منگنز، باریت، سنگ آهک، سنگ لاشه، مخلوط کوهی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا