حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از ۱۵۵ طرح تحقیقاتی

ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از طرح‌های پژوهشی ۱۵۵ پژوهشگر و محقق تا سقف ۳۰ میلیون ریال حمایت کرده است.

این تسهیلات که در قالب طرح «اعتبار اولویت‌های پژوهشی ستاد توسعه فناورهای مواد و ساخت پیشرفته» و با هدف حمایت از پژوهش‌های محققان و پژوهشگران در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود، تمامی طرح‌های تحقیقاتی پذیرفته شده از سال ۱۳۹۷ تاکنون را شامل می‌شود و حداکثر ۶۰ درصد هزینه‌های انجام شده محققان را تا سقف ۳۰ میلیون ریال پوشش می‌دهد.

مطابق آمار، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های استان تهران بالغ بر ۵۵ درصد از میزان طرح‌های دریافتی و مصوب را به خود اختصاص داده است که بیشترین آمار را در بین استان‌ها دارند. سایر استان‌ها نظیر آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خراسان رضوی نیز فعالیت مطلوبی داشته‌اند و در مجموع ۴۵ درصد طرح‌های تحقیقاتی از سایر استان‌ها به جز تهران آمده است.

در طرح «اعتبار اولویت‌های پژوهشی ستاد توسعه فناورهای مواد و ساخت پیشرفته»، بانوان با مشارکت ۵۳ درصدی، پیشتاز مشارکت در این طرح بوده‌اند.

مکانیک، دینامیک و متالورژی، فناوری ساخت و تولید، پلیمر، زیست فناوری، کشاورزی و خاک، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، فناوری نانو، نفت و انرژی، پلیمر، لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت حوزه‌های فعالیت محققان در این طرح را شامل می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین، صنایع حمل و نقل شامل صنایع هوایی، فضایی، دریایی، خودرو و راه آهن، اپتیک و امواج شامل نور، لیزر، صوت، اشعه، پلیمر، لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت، دارو و درمان از دیگر حوزه‌های طرح‌های تحقیقاتی است که در این برنامه از آن‌ها حمایت شده است.