حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از ۱۵۵ طرح تحقیقاتی

ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از طرح‌های پژوهشی ۱۵۵ پژوهشگر و محقق تا سقف ۳۰ میلیون ریال حمایت کرده است.

 این تسهیلات که در قالب طرح «اعتبار اولویت‌های پژوهشی ستاد توسعه فناورهای مواد و ساخت پیشرفته» و با هدف حمایت از پژوهش‌های محققان و پژوهشگران در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود، تمامی طرح‌های تحقیقاتی پذیرفته شده از سال ۱۳۹۷ تاکنون را شامل می‌شود و حداکثر ۶۰ درصد هزینه‌های انجام شده محققان را تا سقف ۳۰ میلیون ریال پوشش می‌دهد.

مطابق آمار، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های استان تهران بالغ بر ۵۵ درصد از میزان طرح‌های دریافتی و مصوب را به خود اختصاص داده است که بیشترین آمار را در بین استان‌ها دارند. سایر استان‌ها نظیر آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خراسان رضوی نیز فعالیت مطلوبی داشته‌اند و در مجموع ۴۵ درصد طرح‌های تحقیقاتی از سایر استان‌ها به جز تهران آمده است.

در طرح «اعتبار اولویت‌های پژوهشی ستاد توسعه فناورهای مواد و ساخت پیشرفته»، بانوان با مشارکت ۵۳ درصدی، پیشتاز مشارکت در این طرح بوده‌اند.

مکانیک، دینامیک و متالورژی، فناوری ساخت و تولید، پلیمر، زیست فناوری، کشاورزی و خاک، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، فناوری نانو، نفت و انرژی، پلیمر، لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت حوزه‌های فعالیت محققان در این طرح را شامل می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین، صنایع حمل و نقل شامل صنایع هوایی، فضایی، دریایی، خودرو و راه آهن، اپتیک و امواج شامل نور، لیزر، صوت، اشعه، پلیمر، لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت، دارو و درمان از دیگر حوزه‌های طرح‌های تحقیقاتی است که در این برنامه از آن‌ها حمایت شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا