عوامل نمایش «رُخ به رُخ» تکریم شدند

عوامل نمایش « رُخ به رُخ » که از شیراز برنده تندیس در «بخش نگاه خلاقانه» گردیده و به جشنواره بین المللی تئاتر آئینی و سنتی تهران معرفی شده است، توسط ، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سید رسول موسوی نژادیان در نشست صمیمیی با عوامل نمایش « رُخ به رُخ » انتخاب گروه یاد شده در جشنواره و پرداختن به هنرهای نمایشی را نشانه خلاقیت و پشتکار تک تک هنرمندان گروه دانست و بیان داشت: هنر همواره و بویژه تئاتر در فارس درخشش و جلوه خود را در طول سال و جشنواره های مطرح کشوری و استانی و منطقه ای ثابت کرده است و ما نیز کمترین وظیفه ای که داریم حمایت از اینگونه تولیدات تاثیر گزار می باشد.

موسوی نژادیان خاطر نشان کرد: تئاتر هنری ناب و تاثیرگذار است و به نوعی تمامی عناصر هنرها را به خدمت می‌گیرد تا تمامیت خود را در راستای اهدافش به رخ بکشد؛ هنری که با توجه به دنیایی که با دگرگونی و فناوری همراه است، اصالت وجودی و مناسبات انسانی خود را حفظ می کند تا تاثیری متفاوت و ماندگار در احساسات و روابط اجتماعی داشته باشد.

سعید نظری به عنوان هدایتگر و نویسنده متن نقالی این نمایش نیز با اشاره به اینکه این نمایش با محوریت رویداد مباهله که میان پیامبر و مسیحیان صورت گرفت آماده اجرا گردید، گفت: شیوه اجرایی به صورت ترکیبی بوده و از نقالی کوچه بازاری، سایه بازی، استفاده از مدیا و به صورت محیطی به اجرا در آمده است.

وی افزود: به دلیل اینکه دبیرخانه جشنواره قصد برگزاری جشنواره در روز ملی مباهله را داشت، در مدت زمان تقریبا دو هفته فراخوان منتشر، آثار تولید و گروه های برگزیده جهت اجرا در شهر یزد حضور پیدا کردند.

نظری اظهار داشت: بکی از عوامل مهم در تولید این اثر همکاری و همدلی هنرمندان و دوستانی بود که به هر نحو و شکل یاری رسان گروه اجرایی بودند که این نمایش برنده تندیس جشنواره در « بخش نگاه خلاقانه » گردید و به جشنواره بین المللی تئاتر آئینی و سنتی تهران معرفی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا