افزایش قابل توجه موارد بستری شدن در بیمارستان به دلیل زوال عقل

بدون شک تا چند دهه پیش بحث زوال عقل و آلزایمر به عنوان یک بحران عمومی شناخته نشده و تنها افراد بسیار معدودی در گوشه و کنار جهان به آن مبتلا شده و در سطح عمومی مردم اطلاعات زیادی در رابطه با این بیماری ها نداشتند. این موضوع در حالی است که اخیرا اعلام شد سالانه میلیون ها نفر به دلیل مشکلات ناشی از زوال عقل در بیمارستان بستری می شوند.

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعات جدید محققان نشان می دهد:بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با زوال عقل با سرعت زیادی در سراسر جهان در حال رشد بوده و تنها در ایالات متحده آمریکا سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به این دلیل به اورژانس های بیمارستانی مراجعه می کنند.

تحقیقات  پژوهشگران دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد: افراد مبتلا به آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل حدود ۷ درصد از کل مراجعات به اورژانس افراد ۶۵  ساله و بالاتر را تشکیل می‌دهند. در این مطالعه از داده‌ های بررسی مراقبت ‌های پزشکی ملی استفاده شد که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌ها جمع آوری شده بود.

 لورن بی گرلاخ (Lauren B. Gerlach) سرپرست ای تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: بخش های اورژانس اغلب مکان مناسبی برای مدیریت این رفتارها و بیماری های مرتبط با زوال عقل نیستند. ما واقعاً باید برای حمایت از بیماران این حوزه بهتر عمل کنیم، بنابراین گزینه‌ هایی غیر از جستجوی اطلاعات بخش اورژانس و مراقبت‌ های اضطراری وجود دارد که باید مورد توجه محققان قرار گیرد.

مطالعات مؤسسه ملی پیری در ایالات متحده نشان می دهد: زوال عقل با چالش هایی در تفکر، یادآوری و استدلال مشخص می شود. این بیماری می تواند زندگی روزمره افراد را مختل کرده و در کنترل احساسات مشکل ایجاد کند. از سوی دیگر شخصیت یک فرد نیز ممکن است بر اثر زوال عقل به شدت تغییر کند.

به گزارش سیناپرس، دکتر گرلاخ در ادامه توضیحاتش اضافه کرد: جنبه های رفتاری زوال عقل، مانند اضطراب، بی قراری و مشکلات خواب، علائمی هستند که مراقبت از این بیماری را سخت تر می کنند. متاسفانه آمار این بیماری به شدت رو به رشد بوده و تنها  در ایالات متحده حدود ۶ میلیون نفر به زوال عقل مبتلا هستند و شواهد نشان می دهد  حدود یک سوم افراد بالای ۸۵ سال ممکن است به نوعی زوال عقل مبتلا باشند.

مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه میشیگان همچنین نشان داد که احتمال نابرابری در نحوه درمان بیماران زوال عقل در مراقبت‌ های اورژانسی وجود دارد. افراد مبتلا به زوال عقل بیشتر احتمال دارد در بخش اورژانس آزمایش ادرار یا سی تی اسکن انجام دهند. در این میان مشکل اصلی پیش رو، توانایی بیماران مبتلا به زوال عقل در انتقال شفاهی علائم خود محسوب می شود که می تواند تشخیص علت علائم آن ها را دشوار کند.

این مطالعه توصیه می ‌کند: بخش‌های اورژانس متمرکز بر سالمندان با هدف پذیرش بیماران مبتلا به زوال عقل افزایش یافته و بیمارستان ها توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس نظرسنجی اخیر دانشگاه میشیگان، تنها حدود ۲۰ درصد از افراد بین ۶۵ تا ۸۰ سال در سال گذشته برای بررسی هرگونه کاهش در مهارت های تفکر و حافظه غربالگری شدند. از سوی دیگر مطالعه ای که هفته گذشته در مجله تخصصی The Lancet منتشر شد، نشان داد کاهش شنوایی ممکن است به تسریع روند زوال شناختی کمک کند.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی  JAMA Neurology منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا