فضاپیمای پروگرس از ایستگاه بین المللی فضایی جدا می شود

فضانوردان مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی خود را برای انجام عملیاتی ویژه آماده می کنند که طی آن قرار است فضاپیمای ترابری Progress MS-22 از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و به زمین بازگردد. پیش بینی می شود که این عملیات در نیمه دوم ماه آگوست انجام شود.

به گزارش سیناپرس،  دیمیتری پتلین، فضانورد اهل روسیه که در ایستگاه فضایی بین ‌المللی مستقر است،گفت: خدمه روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی،عملیات  آماده‌ سازی برای جدا شدن فضا پیمای ترابری  پروگرس ام ‌اس – ۲۲ را آغاز کرده ‌اند.

این عملیات دارای مراحل پیچیده و بسیار حساسی بوده و قرار است فضانوردان محموله خروجی که به زمین ارسال می شود را در این فضاپیمای ترابری متصل به ایستگاه بین المللی فضایی  بارگیری کنند.

فضاپیمای ترابری پروگرس ام ‌اس- ۲۲ طی زمستان گذشته و در تاریخ ۱۱ فوریه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیده و به آن متصل شد. این فضاپیما طی مدت زمان اتصال به ایستگاه فضایی دو بار نقش موتور محرکه این ایستگاه را ایفا کرده و در روزهای ۶ و ۱۱ مارس زمانی که یک زباله فضایی در حال تصادم با ایستگاه بود، موقعیت ایستگاه را تغییر داده است. علاوه بر این پروگرس ام ‌اس – ۲۲ تا کنون شش مانور تنظیم برنامه‌ ریزی شده مدار این ایستگاه را انجام داده و در روزهای ۲۰ فوریه، ۸ مارس، ۳۰ آوریل، ۱۸ می، ۱۶ ژوئن و ۵ ژوئیه، مدار حرکتی ایستگاه بین المللی را تصحیح کرده است.

به گزارش سیناپرس، پروگرس ام ‌اس – ۲۲  یک فضاپیمای ترابری روسی بدون خدمه است که به طور ویژه برای سرویس دهی به پست های مداری ساخته شده است.  آژانس فضایی روسیه از این فضاپیما برای تحویل محموله های مختلف از جمله سوخت، تجهیزات تحقیقاتی، اکسیژن، آب، غذا و سایر منابع به ایستگاه فضایی بین المللی و همچنین تنظیم مدار آن استفاده می کند.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا