راه اندازی بزرگترین نیروگاه بادی داخل دریا در جهان

در روزهای گذشته اولین توربین بادی داخل دریا و دور از ساحل ۱۶ مگاواتی جهان در سواحل استان فوجیان در شرق چین با موفقیت به شبکه متصل شد و تولید انرژی خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد.

به گزارش سیناپرس، چین موفق به راه اندازی بزرگترین نیروگاه بادی داخل دریا در جهان شد که بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، نیروی تولید شده توسط این نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور چین متصل شده و در مدار قرار گرفت.

مجموعه China Three Gorges سازنده و بهره بردار این نیروگاه در رابطه با دستاورد بسیار مهم خود گفت که توربین های بادی در مزرعه بادی فراساحلی فوجیان که توسط مهندسین و طراحان این شرکت اداره می ‌شود، دارای بزرگترین ظرفیت تولید تک واحدی در بین تمام توربین ‌های فعال در سراسر جهان است.

به گزارش سیناپرس، پره های این توربین هر کدام ۱۲۳ متر طول داشته و می توانند مساحتی حدود ۵۰ هزار متر مربع را پوشش دهند. برای درک دقیق مساحت تحت پوشش هر یک از این توربین ها کافی است تصور کنید این مساحت برابر با اندازه هفت زمین استاندارد فوتبال است.

تخمین زده می شود که این توربین بادی بتواند سالانه بیش از ۶۶ میلیون کیلووات ساعت برق پاک تولید کرده و نیاز برق مصرفی سالانه ۳۶ هزار خانوار سه نفره را تامین کند. این میزان تامین انرژی معادل صرفه جویی در حدود ۲۲ هزار تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار دی اکسید کربن تا حدود ۵۴ هزار تن است.

به گزارش سیناپرس، لی مینگ شان، مدیر ارشد شرکت China Three Gorges Corporation، در این رابطه گفت که توربین بادی ۱۶ مگاواتی فراساحلی جدید،  پیشرفتی در فناوری اصلی زنجیره صنعتی نیروی بادی دریایی محسوب شده و توسعه پایدار صنعت نیروی بادی فراساحلی کشور را تقویت خواهد کرد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا