چین،اصلی ترین سازنده فناوری خودروهای مبتنی بر سوخت سبز

گزارش های جدید دنیای خودروسازی نشان می دهد؛ بخش خودروهای مبتنی بر انرژی جدید در چین وارد مرحله جدیدی از توسعه با کیفیت بالا شده که این موضوع با افزایش مداوم در تولید، فروش، صادرات و پتانسیل مصرف مشخص می شود.

به گزارش سیناپرس، چین طی سال های اخیر شاهد رشد تصاعدی تولید خودروهای مبتنی بر انرژی جدید بوده است. در ابتدای ماه جاری میلادی بیست میلیون خودروی مبتنی بر انرژی جدید در گوانگژو شهر جنوبی چین از خط تولید خارج شده و نقطه عطفی را برای این بخش رقم زد.

داده های انجمن خودروسازان چین نشان می دهد:در نیمه اول سال ۲۰۲۳، تولید خودروهای مبتنی بر انرژی جدید نسبت به سال قبل 42.4 درصد افزایش یافته و به نزدیک به 3.79 میلیون دستگاه رسیده است، در حالی که فروش خودروهای مبتنی بر انرژی جدید نسبت به سال گذشته 44.1 درصد افزایش یافته و به تقریباً 3.75 میلیون دستگاه رسیده است.

این کشور در مدت مشابه ۵۳۴ هزار دستگاه خودروهای مبتنی بر انرژی جدید صادر کرد که نسبت به سال قبل ۱۶۰ درصد افزایش داشت. در این میان شرکت مشهور BYD، یکی از پیشرو ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در چین محسوب شده و خودروهای خود را به بیش از ۷۰ کشور و منطقه صادر کرده است.

ژو ییفانگ، محقق مرکز تحقیقات استراتژی و سیاست خودرو در شرکت مرکز تحقیقات و فناوری خودرو چین، در این رابطه گفت: بخش خودروهای مبتنی بر انرژی جدید چین در مقیاس و کیفیت در حال کسب مزیت رقابتی است و خودروهای صادر شده با مارک چینی مقرون به صرفه هستند.

در این شرایط دولت چین با تکیه بر شتاب رشد قوی، چین های سیاسی را در بخش خودروهای مبتنی بر انرژی جدید ، به ویژه در مناطق روستایی افزایش داده است.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این چین برای آزادسازی بیشتر پتانسیل مصرف داخلی، سیاست مالیات خرید ترجیحی خود را برای خودروهای مبتنی بر انرژی جدید تا پایان سال ۲۰۲۷ تمدید کرد. برآورد های اولیه نشان می دهد که این سیاست منجر به ۵۲۰ میلیارد یوان (حدود 72.91 میلیارد دلار آمریکا) معافیت و کاهش مالیاتی خواهد شد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد ۲۲۶ وسیله نقلیه به ازای هر هزار نفر در چین وجود داشت و بسیاری از خانواده ها هرگز صاحب خودرو نبودند. فو بینگ فنگ، معاون اجرایی و دبیر کل انجمن خودروسازان چین، در این رابطه گفت: بازار خودرو هنوز فضای زیادی برای رشد دارد.

به گزارش سیناپرس، فو در ادامه توضیحاتش افزود : با محبوبیت خودروهای مبتنی بر انرژی جدید در بین مصرف کنندگان چینی، شهرهای درجه سوم و چهارم و مناطق روستایی ممکن است رشد سریع تری در بازار ثبت کنند و پیش بینی می شود تعداد وسایل نقلیه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر احتمالاً در آینده به ۴۰۰ دستگاه خواهد رسید.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا