دلیل ویارهای عجیب و غریب زنان باردار چیست؟

احتمالا اگر زنان باردار را از نزدیک دیده باشید ،شاهد هوس های غذایی عجیب و غریب آن ها شده اید که می تواند ترکیباتی مانند خیارشور و شکلات، پنیر و ترشی، ماهی تن و سس گوجه و … شود که در حالت عادی کسی تمایلی به ترکیب این غذاها را با یکدیگر ندارد. علت این هوس های عجیب چیست؟

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید روی ۲ هزار زنی که در شش سال گذشته زایمان کرده اند، نشان می دهد: ۹۰ درصد آن ها در طول دوران حاملگی خود حداقل یک نوع ولع غذایی عجیب و غیر عادی را تجربه کرده اند. بر اساس آنالیز آماری این مطالعه مشخص شد پرطرفدارترین غذاهای این فهرست عبارتند از: غذاهای فصلی که در زمان بروز هوس به دلیل خارج بودن از فصل غیر قابل تهیه هستند (۴۷%)، ترکیبی غیرعادی از مواد غذایی مانند کره بادام زمینی با ترشی (۴۲ درصد) بودند و از هر سه نفر یک نفر (۳۵ درصد) نیز اعلام کردند که در تجربه ویار خود نوعی غذای خاصی را می خواستند که فقط در یک مکان و توسط شخصی خاص تهیه می شود و موارد مشابه و تهیه شده توسط ساری افراد را قبول نمی کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد: در پایان سه ماهه اول، نیمی از پاسخ دهندگان شروع به خوردن غذاهای مغذی بیشتری کرده  و مصرف یک مکمل مولتی ویتامین قبل از تولد فرزند را زیر نظر پزشک شروع کردند.

۸۹درصد از مادران عادت های بهداشتی خود را برای حمایت از بارداری خود تغییر دادند که ۳۸ درصد از این موارد در سه ماهه اول بارداری شروع شد. علاوه بر خوردن غذاهای مغذی تر، آن ها همچنین شروع به انجام تمرینات ورزشی، نوشیدن مایعات بیشتر و خواب بیشتر شبانه کردند.  گفتنی است قبل از شروع بارداری، تقریباً از هر ده زن یک نفر (۱۱٪) شروع به انتخاب نام فرزند خود کرده بود.

به گزارش سیناپرس، در این میان یک سوم زنان باردار می گویند: در طول حاملگی خود اغلب هوس خوردن غذاهای ناسالم داشتند.

کالین دیلینی، از پژوهشگران حوزه سلامت زنان در دوره بارداری می گوید: در طول بارداری، مصرف روزانه چندین ویتامین و مواد معدنی کلیدی می تواند تا ۵۰ درصد افزایش یابد، زیرا در اغلب موارد نمی توان آن را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کرد. در حقیقت اصلی ترین دلیل بروز هوس های عجیب و غریب غذایی در زنان باردار همین موضوع است. توصیه می شود برای اطمینان از سلامت مادر و نتایج بارداری، از ۳ ماه قبل از بارداری مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی زیر نظر پزشک شروع شود.

به گزارش سیناپرس، عادات عجیب غذایی و هوس خوردن مواد غذایی نامتعارف در طول حاملگی نشان دهنده کمبود برخی مواد مورد نیاز بدن است. به همین دلیل مراقبت از خود یک مؤلفه مهم برای سلامت کلی بارداری از جمله اولویت ‌بندی تغذیه است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا