دستور العمل جدید عفاف و حجاب در مدارس و ادارات آموزش و پرورش فارس رونمایی می شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: هم زمان با سالروز گرامیداشت حادثه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، مراسم رونمایی از آئین نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس و ادارات اموزش و پرورش فارس در ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش سیناپرس فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد خلیل عسکری در چهارمین نشست شورای عفاف و حجاب با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، با حضور اعضای این شورا، اظهار کرد: توجه به پوشش کادر مدارس باید مورد توجه قرار گیرد چراکه آنها الگوی دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تدوین دستورالعمل عفاف و حجاب ویژه مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان خبر داد و عنوان کرد: یکی از راهبردی ترین برنامه های ما در اول مهرماه موضوع عفاف و حجاب است لذا در قالب ظرفیت های قانونی پروژه مهر باید برنامه ریزی شود.

عسکری بر ابلاغ آئین نامه عفاف و حجاب تاکید و عنوان کرد: طی مراسمی از دو آئین نامه عفاف و حجاب و دوشنبه های مسجد محوری به صورت جداگانه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز گرامیداشت حادثه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، مراسم رونمایی از آئین نامه عفاف و حجاب مدارس و ادارات آموزش و پرورش فارس در ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

عسکری تصریح کرد: ضروری است آئین نامه عفاف و حجاب دارای پیوست فرهنگی و رسانه ای باشد. وی افزود: تشکل های دانش آموزی برنامه‌هایی را با محوریت دانش آموز و با موضوع عفاف و حجاب تدوین و از هم اکنون ارائه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: اداره انجمن اولیا و مربیان نیز برنامه های مرتبط با عفاف و حجاب را با محوریت اولیا تدوین و ارائه کند.

وی اضافه کرد:استفاده از شعارها با موضوع عفاف و حجاب در محیط اداره کل اموزش و پرورش استان در دستور کار قرار می گیرد.

شایان ذکر است؛ در راستای برنامه‌های عفاف و حجاب؛ در دوره ابتدایی مسابقه نقاشی، در دوره متوسطه اول کتابخوانی، در دوره دوم متوسطه مسابقه پویانمایی و در سطح همکاران فرهنگی و اولیا مسابقه کتابخوانی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا