پوشش بزرگترین ساختمان کروی جهان با LED

ساختمانی به نام گوی که کمی شبیه به یک کره برفی با فناوری پیشرفته است، جز برجسته ترین شگفتی‌ های معماری متعدد در شهر لاس وگاس در ایالات متحده محسوب می شود. این ساختمان باورنکردنی که بزرگترین سازه کروی شکل جهان است، دارای بزرگترین نمایشگر LED جهان در نمای بیرونی خود است که شب گذشته برای اولین بار به طور رسمی با پیام سلام دنیا (Hello World) روشن شد.

به گزارش سیناپرس، ساختمان نلقب به گوی (Sphere) دارای ارتفاع ۱۱۱ متر و عرض ۱۵۷ متر است که حتی از ورزشگاه عظیم Avicii Arena در سوئد بزرگتر است. بودجه تخمینی آن حدود ۲٫۳ میلیارد دلار آمریکا است و فضای بیرونی LED آن تقریباً ۵۴ هزار متر مربع است. نمای این سازه تقریباً از ۱٫۲ میلیون عدد LED تشکیل شده است که هر کدام به نوبه خود حاوی ۴۸ دیود LED جداگانه است. نمای بیرونی نیز کاملاً قابل برنامه ‌ریزی بوده و به آن اجازه می ‌دهد تا با تصاویر چشمگیر از بازدید کنندگان در بیرون میزبانی کند.

این ساختمان دارای ظرفیت ۱۷ هزار و ۶۰۰ صندلی یا ۲۰ هزار صندلی با فضای ایستاده است و میزبان کنسرت های بزرگ و همچنین رویدادهای ورزشی مانند بوکس و هنرهای رزمی ترکیبی خواهد بود. اندازه فضای داخلی هنوز مشخص نشده است، و قوس اصلی آن با یک صفحه نمایش منحنی بزرگ مشخص می شود. این صفحه با LED های متفاوت است و یک صفحه نمایش LED 16K x 16K بر روی سقف داخل است که اطراف را می پوشاند تا تجربه ای همه جانبه را برای بیننده تضمین کند.

در این ساختمان جذاب ۱۰ هزار صندلی به فناوری ۴ بعدی مجهز خواهند شد که شامل سیستم لمسی و جلوه‌های محیطی می‌شود تا مخاطبان نسیم، تغییر دما و حتی بو را حس کنند. یک سیستم دوربین ویژه برای ارائه محتوایی برای تجربه ‌های همه جانبه ایجاد شده که می ‌تواند تصاویری با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه در فرمت مربع 18K ثبت کند.

در باره این سازه توضیح داده شده است: به عنوان بخشی از یک نمایش ویژه برای اولین بار، نمای بیرونی که بزرگترین صفحه نمایش LED روی زمین است به طور کامل روشن شد. این نمایش با استقبال زیادی آغاز شد که واژه Hello World را به تصویر کشید. سپس انیمیشن های ستاره ای و راه راه، پیش از انتقال به طیف گسترده ای از محتوای بصری، از صحنه های پر جنب و جوش زیر آب گرفته تا اجراها و سطوح ماه با بافتی زنده، به نمایش درآمد.

به گزارش سیناپرس، این ساختمان اکنون از نظر ساختاری کامل است و انتظار می‌ رود در ماه سپتامبر (مهر ماه) با اجرای چند کنسرت افتتاح شود. این پروژه در واقع یکی از دو پروژه ای است که همتای آن برای لندن در بریتانیا نیز برنامه ریزی شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا