دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه باید در راستای استادمحوری حرکت کنند

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ دنیا مدل حکمرانی برنامه‌محور، استادمحور و دانشجوپرور دارند، گفت: دانشگاه‌های ایران هم بر اساس برنامه هفتم توسعه در همین مسیر حرکت خواهند کرد.

پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و اولین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان دانشگاهی در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

قاسم عموعابدینی در اجلاس سرآمدان آموزشی با بیان این که رهبری در بیانیه گام دوم تاکید بسیاری بر علم، دانش و پژوهش دارند، اظهار داشت: رهبری در ابتدای این بیانیه نقش دانشگاه‌ها را در تمدن نوین اسلامی تشریح می‌کنند. دانشگاه‌ها باید با ریل‌گذاری‌های جدید در حوزه دانشگاه در این مسیر حرکت کنند و برنامه وزارت علوم در این راستا، تحقق همین موضوع است و آیین‌نامه‌هایی هم در این زمینه ابلاغ شده است.

وی افزود: تمدن جدید غرب مرهون دستاوردهای دانشمندان مسلمان است. هم‌اکنون الگوی دانشگاه‌ها در حکمرانی بر اساس دانشجومحوری و استادمحوری است. مطابق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی، قرار بر این شد برنامه دانشگاه‌ها به برنامه‌محوری، استادمحوری و دانشجومحوری حرکت کند. آیین‌نامه پذیرش دانشجوی استادمحور یکی از اقداماتی است که در این راستا تدوین شد.

اعطای جایزه دو سالانه حکمت و دانایی به سه نفر

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان این که برترین افراد در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند، گفت: در این اجلاس برای نخستین بار استاد از نظر حکیم‌پروری و تربیت دانشجو مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

عموعابدینی تاکید کرد: امسال هفته معلم را به دهه سرآمدی تغییر دادیم. در این مسیر، بیش از ۱۱۰ نفر که بیش از ۳۰۰ امتیاز از ۴۰۰ امتیاز را آورده بودند، بررسی و غربالگری شدند.

وی افزود: ارمغان اجلاس سرآمدان آموزشی رسیدن به جایزه حکمت و دانایی است. سالانه ۲۰ نفر انتخاب می‌شوند. قصد داریم ۲ سال یک بار به سه نفر جایزه حکمت و دانایی اهدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا