دو محقق ایتالیایی جان باختند؛
خودروی پروژه آزمایشی هیبرید خورشیدی منفجر شد

دو محقق ایتالیایی که در حال رانندگی آزمایشی با نمونه اولیه خودروی هیبریدی با انرژی خورشیدی بودند، بر اثر انفجار این خودرو در نزدیکی شهر ناپل، جان خود را از دست دادند

به گزارش سیناپرس،این وسیله نقلیه، یک فولکس‌واگن پولو جدید، به عنوان بخشی از پروژه‌ای با بودجه اتحادیه اروپا برای تبدیل خودروهای قدیمی با موتور احتراقی به هیبریدی‌های با انرژی خورشیدی بود. نمونه اولیه جمعه گذشته در جریان تست رانندگی آتش گرفت و دو سرنشین خود را بشدت مجروح کرد. ماریا ویتوریا پراتی، محقق شورای ملی تحقیقات ایتالیا(CNR) ، روز دوشنبه بر اثر عوارض ناشی از سوختگی درجه سه در این خودرو درگذشت.

در اوایل این هفته، CNR از خانم پراتی به عنوان «یک محقق درخشان» و «متخصص در زمینه مطالعات انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از سوخت‌های جایگزین» قدردانی کرد.

سخنگوی بیمارستان کاردارلی در ناپل به رویترز گفت:سرنشین دیگر، کارآموز تحقیقاتی فولیو فیلانس ، 25 ساله نیز در طول شب درگذشت. به نقل از خبرگزاری آنسا، مقامات ناپل در حال بررسی علت انفجار هستند، اگرچه هنوز مظنون و علت خاصی شناسایی نشده است.

 CNR گفت:یک ممیزی داخلی را برای “بازسازی علت حادثه بسیار جدی” راه اندازی کرده است و با بازرسان در این رابطه همکاری می کند.

این آزمایش بخشی از پروژه Life-Save با بودجه اتحادیه اروپا بود که در حال تحقیق در مورد راه‌هایی برای تقویت و یا تعویض  موتورهای احتراقی معمولی با موتورهای الکتریکی اضافی بود که توسط باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی نصب شده روی سقف و کاپوت خودرو شارژ می‌شدند.

خودروهای با انرژی خورشیدی به عنوان راه حلی بالقوه برای کمبود زیرساخت و شارژ مقرون به صرفه مورد نیاز برای تسریع انقلاب خودروهای الکتریکی معرفی شده اند، اما این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است. Life-Save از سال 2017 تحت برنامه LIFE، صندوقی که از استارتاپ‌های فناوری پاک حمایت می‌کند، تقریباً 1.8 میلیون یورو کمک مالی از کمیسیون اروپا دریافت کرده است.

از زمان این حادثه، Life-Save وب سایت خود را غیرفعال کرده است، که اکنون دارای ادای احترامی است که با خانواده های آن مرحومان ابراز همدردی می کند.

همیشه در دنیا عده ای از محققان و دانشمندان بهای سنگینی را در راه تغییرات انقلابی و علوم جدید پرداخته اند تا در نهایت راه را بر افراد جامعه هموار کنند.

مترجم محمد زارعلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا