رپورتاژ آگهی؛
راهنمای خرید چوب روسی و کاربردهای آن

اگر می خواهید در بازار چوب اقدام به خرید محصول مناسبی کنید، باید به این نکته توجه کنید که در این صنعت انواع مختلفی از چوب وجود دارد که هر یک از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برخودار است و به همین دلیل کاربردهای گوناگونی در صنایع متعددی دارند. در این بین، یکی از محصولات چوبی که در بازار وجود دارد، چوب‌های روسی هستند. این چوب‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و به همین دلیل از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده می شود.

چوب روسی چیست؟

در بخش اول به منظور بررسی چوب روسی باید گفت که این چوب‌ها از درختانی که در کشور روسیه رشد می‌کنند، به دست می‌آیند. به صورت کلی، کشور روسیه به واسطه موقعیت جغرافیایی خود، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان چوب در جهان به حساب می‌آید. یکی از دلایلی که باعث شده از این نوع چوب در صنایع مختلفی همچون در و پنجره‌ها، ساختمان سازی، تولید مبلمان، قرنیز، کابینت، قالب بندی چوبی و … استفاده شود، کیفیت، مقاومت بالا و قیمت مقرون به صرفه آن است. در بسیاری از کشورهای جهان، به خصوص در کشور ما از این چوب‌ها به وفور استفاده می‌شود.

ویژگی چوب روسی

1.     مقاومت بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده تا چوب‌های روسی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کنند، مقاومت عالی این دسته از محصولات است. به صورت کلی، چوب‌های روسی به خاطر دانسیته بالایی که دارند، مقاومت بسیار خوبی در برابر خمش، فشار و ضربه دارند. به همین دلیل، این دسته از چوب‌ها می‌توانند در برابر شرایط سخت و نیرو در جهات مختلف از خود مقاومت نشان دهند و با مشکل خاصی مواجه نشوند.

2.     طول عمر بالا

چوب‌های روسی در شرایط سخت آب و هوایی می‌کنند و به همین دلیل در شرایط مختلف مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل، به خاطر سختی و مقاومتی که دارند، طول عمر بسیار بالایی داشته و این امر باعث شده تا شما بتوانید از آن‌ها در شرایط مختلف با کمترین چالش استفاده کنید. همه این عوامل موجب شده، چوب روسی از کیفیت بالایی برخودار باشد و در پروژه‌هایی که کیفیت چوب در آن اهمیت بسیار زیادی دارد، استفاده شود.

3.     قابلیت پرداخت عالی

چوب‌های روسی به خاطر داشتن ساختار مناسب، قابلیت پرداخت عالی و بسیار بالایی دارند. از این رو، باعث شده، از چوب روسی به عنوان یکی از چوب‌های محبوب در صنعت ساختمان سازی یاد ‌شود و از آن در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود.

کاربرد چوب روسی

همانطور که اشاره کردیم، چوب‌های روسی به خاطر ویژگی‌ مهمی که دارند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم شما را با مهم‌ترین کاربردهای چوب روسی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     صنعت ساختمانی

چوب روسی به خاطر مقاومت و طول عمر بالایی که دارد، در ساخت سازه‌های چوبی از آن استفاده می‌شود. این ویژگی باعث شده تا از این نوع چوب در ساخت تیرچه، بالکن، نرده و… استفاده ‌شود و به عنوان یکی از متریال‌های مهم در ساختمان‌های سازی محسوب می گردد.

2.     تولید مبلمان

به دلیل زیبایی ظاهری و کیفیت بالای چوب‌های روسی، در تولید مبلمان از این نوع چوب استفاده می شود. چوب‌های روسی که از درختان صنوبر، سرو و… به دست می‌آید، به عنوان مواد اولیه برای تولید انواع مبلمان استفاده شده و محصولات نهایی که از این چوب تولید می‌شوند فوق العاده مقاوم و زیبا هستند.

3.     صنعت تولید اسباب بازی

شاید برایتان عجیب باشد اما چوب روسی به خاطر مقاومت بالایی که دارد، در صنعت تولید اسباب بازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شرایطی که نیاز باشد تا از چوب به عنوان مواد اولیه برای ساخت اسباب بازی استفاده شود، شرکت‌های تولید کننده به سراغ چوب‌های روسی می‌آیند.

راهنمای خرید چوب روسی

همانطور که اشاره کردیم، برای خرید چوب روسی، نیاز است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل اقدام به خرید این محصول کنید. از آن جایی که چوب‌ روسی از درختان مختلفی به دست می‌آید، باید با توجه به نیاز خود، نوع چوب را مشخص کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت چوب است. به هر میزانی که کیفیت چوب روسی افزایش پیدا کند، به همان اندازه قیمت این دسته از محصولات بیشتر می شود.

علاوه بر موارد گفته شده، آخرین نکته، هنگام خرید چوب روسی این است که شما باید از مجموعه هایی که فقط در حوزه عرضه چوب فعالیت دارند، محصول خود را تهیه کنید. از این رو، اگر قصد دارید تا چوب‌های روسی با کیفیت و درجه یک را با قیمت مناسب خریداری کنید، در چنین شرایطی باید به سراغ یک فروشگاه معتبر بیایید. یکی از برترین فروشگاه‌های فعال در این حوزه، مجموعه بارزگانی مدحت وود است. شما می‌توانید از طریق سایت این مجموعه انواع چوب روسی را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا خریداری کنید.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا