۴۰ درصد نوزادان ایرانی از غربالگری شنوایی محرومند

 دکتر سعید محمودیان افزود: درکارگاه آموزشی کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به بررسی وضعیت موجود برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ایران پرداخته شد و کارشناسان در قالب سه گروه کاری در مورد اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان هم زمان با طرح هیپوتیروییدی نوزادان در مراکز و پایگاه های بهداشتی کشور نظرات خود را مطرح کردند.

وی هدف از این کارگاه را استفاده از نظرات کارشناسان محیطی بعنوان طرح موفق در نظام سلامت در اجرایی شدن برنامه سلامت گوش و شنوایی عنوان کرد.

محمودیان گفت: درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود ۶۰ درصد در کشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجراست و در نظراست با تفاهم نامه به امضا رسیده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، پوشش برنامه و نظام مراقبت و پایش ها در سراسرکشور ارتقاء یابد.

به گزارش مهر،وی افزود : دراین راستا دستورالعمل کشوری برنامه غربالگری شنوایی نوزادان کشور با همکاری دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت و معاونت امور فرهنگی و دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده که بزودی جهت اجرا در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا