برترین های هفدهمین جشنواره بین المللی رویان معرفی شدند

رئیس پژوهشگاه رویان روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: امسال برندگان جشنواره در بخش بین الملل شامل یک برنده در هر یک از زمینه های ژنتیک تولیدمثل، جنین شناسی، بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی و طب ترمیمی هستند و سه برنده نیز در سطح ملی با زمینه های کاری ژنتیک تولیدمثل و جنین شناسی و سلول های بنیادی انتخاب شدند. 
دکتر حمید گورابی توضیح داد: امسال از بین 175 طرح ارسال شده از 36 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره تمامی طرح ها حائز شرایط اولیه برای شرکت در مراحل بعدی تشخیص داده شدند؛ 98 طرح در زمینه سلول های بنیادی و طب ترمیمی و 77 طرح در زمینه پزشکی تولیدمثل بودند. 
گورابی افزود: بسیاری از طرح های دریافتی بین زمینه های گوناگون علمی مشترک بوده است و این گونه طرح ها دارای ارزش بسیار بالایی هستند. 
وی ادامه داد: در مرحله دوم طرح ها مورد بررسی و امتیازدهی داوران ایرانی و بین المللی قرار گرفتند. در نهایت نتایج ارزیابی ها در گروه های علمی تخصصی به دقت بازبینی و برای اتخاذ تصمیم نهایی به شورای علمی پژوهشگاه گزارش شدند. 
گورابی با بیان اینکه 209 داور ملی و بین المللی داوری طرح های امسال را برعهده گرفته اند، افزود: انتخاب منصفانه برندگان در تمامی دوره های جشنواره از عوامل موثر در اقبال سالیانه محققان به شرکت در این رقابت است. 
رییس پژوهشگاه رویان در مورد جایزه دکتر کاظمی نیز گفت: چهارمین دوره از جایزه دکتر کاظمی برای زنده نگاه داشتن تلاش های دانشمند و مدیر توانا دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان به دانشمندانی اعطا می شود که سهم برجسته ای در پیشرفت علم زیست شناسی و ارتقای سلامت بشری داشته اند. 
گورابی اظهار کرد: همچنین این جایزه فرصتی است تا جوانان عاشق علم با برجستگان علمی دنیا آشنا شوند. 
چهارمین دوره این جایزه امسال به پروفسور هانس کلورس از هلند تعلق گرفت. 
در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره رویان و جایزه دکتر کاظمی تقدیر به عمل آمد. 
بیشترین طرح های تحقیقاتی ارسال به این جشنواره از کشورهای آمریکا (24 طرح)، هند (23 طرح)، چین (17 طرح)، ایران (17 طرح)، استرالیا (9طرح)، کانادا (8 طرح)، ایتالیا (7طرح)، انگلیس (7 طرح) ، ترکیه (6 طرح) و مصر (6طرح) بوده است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا