واحد علوم و تحقیقات، دانشگاهی پیشرو در توسعه علمی منابع طبیعی و کشاورزی

دکتر هادی کیادلیری افزود: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی و به خصوص واحد علوم و تحقیقات رسالت خود می‌داند که با توجه به بودجه، شرایط جغرافیایی و مرحله‌ای از توسعه که ایران در آن قرار دارد، تحقیقاتی را صورت دهد که علاوه بر کاربردی بودن بتواند در تزریق علم و ثروت در اجرا و پر کردن شکاف بین بخش تحقیقات و اجرا مفید و موثر باشد.

کیادلیری با بیان اینکه کشاورزی و منابع طبیعی دو مقوله مهم در کشور هستند که متأسفانه دچار چالش‌های زیادی نظیر خشکسالی، تخریب و … هستند، ادامه داد: ایجاد ارتباط بین روستاییان، کشاورزان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و در نهایت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر اهداف ایجاد مرکز تحقیقات سربندان بوده است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقاتی سربندان در 10 هکتار مساحت ایجاد شده است که هفت هکتار آن اختصاص به کشت درختان میوه دارد، ساختمان این مرکز شامل 2 بلوک 10 هزار متری، 10 آزمایشگاه، 19 خوابگاه دانشجویی، کتابخانه، کلاس‌های آموزشی و … است. از ویژگی‌های مرکز تحقیقات می‌توان به منطقه‌ای که در ‌آن ایجاد شده است، اشاره کرد که شامل 10 هزار هکتار درختان میوه و 5 هزار هکتار بخش زراعت است. این ویژگی خود موجب افزایش ارتباط و تعامل بین دانشگاه و کشاورزان و روستاییان منطقه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: همچنین بحث آب و خاک، علوم دامی و میکروبیولوژی و راه‌اندازی شرکتهای دانش‌بنیان نظیر چوب پلاستیک که بحثی نوین در ایران است، نیز در فاز اول راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی مد نظر است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا