با یافته های جدید محققان ؛
کشف راهی برای درمان سرطان پروستات پیشرفته

سرطان پروستات، یکی از شایع ترین انواع سرطان و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در بین مردان به شمار می رود. این بیماری سرسخت حتی زمانی که میزان تستوسترون در بدن به سطوح بسیار پایین کاهش می ‌یابد، به رشد خود ادامه می دهد و این امر، می تواند علت مقاومت تومور های سرطانی به هورمون درمانی را توضیح دهد.

به گزارش سیناپرس، درمان محرومیت از آندروژن، درمانی است که سطح هورمون ‌های مردانه را کاهش می ‌دهد و اولین خط درمان برای سرطان پروستات پیشرفته یا متاستاتیک است. با این حال، در نهایت تقریباً همه بیماران در عرض چند سال به سرطان پروستات مقاوم به اخته (CRPC)  مبتلا می شوند.

محققان دانشگاه هیوستون توضیح داده اند: درک محرک هایی که باعث ایجاد تغییرات در فعالیت گیرنده آندروژن می شوند، می تواند به ایجاد درمان های موثرتر برای CRPC کمک کند.

دانشمندان ادامه داده اند: ما یک تغییر شیمیایی را مشاهده کردیم که در شرایط خاصی که در آن، سطح هورمون های مردانه به شرایط اخته رسیده است، روی پروتئین گیرنده آندروژن رخ می ‌دهد. این تغییر، همچنین شامل پروتئین دیگری به نام TRAF4 است که اغلب در سرطان ‌های پروستات پیشرفته، به میزان بیش از حد، بیان می ‌شود.

علاوه بر این، یافته ها نشان داد: TRAF4 با گسترش سرطان به سایر قسمت های بدن مرتبط است. محققان همچنین مشاهده کردند که میزان پروتئین TRAF4 در سلول‌ های سرطانی که دیگر به آندروژن ‌ها پاسخ نمی ‌دادند، در مقایسه با سلول ‌هایی که همچنان به آندروژن ‌ها پاسخ می‌ دادند، بسیار بیشتر است.

دانشمندان معتقدند: یافته ‌های آنها مبنای مهمی برای شناسایی گروهی از بیماران CRPC فراهم می ‌کند که ممکن است به خوبی به درمانی که به طور بالقوه تغییرات مولکولی خاص ناشی از اصلاح گیرنده آندروژن را هدف قرار می ‌دهد، پاسخ دهند و یک گزینه درمانی موثر را به این گروه از بیماران ارائه می دهند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا