تمرین قدرتی ناجی در مدیریت فشار خون بالا

یافته های محققان، پتانسیل تمرین قدرتی را به عنوان یک مداخله غیردارویی موثر برای مدیریت فشار خون بالا و بهبود سلامت قلبی عروقی برجسته می کند. از این رو محققان می گویند اگر می خواهید داروهای فشار خون خود را کنار بگذارید، وزنه های بیشتری بلند کنید.

به گزارش سینا پرس فارس، بر اساس مطالعه اخیر محققان برزیلی، افزودن تمرینات قدرتی مانند بلند کردن وزنه به یک برنامه تمرینی متوسط ​​تا شدید، دو یا سه بار در هفته می تواند به طور موثر فشار خون بالا را کاهش دهد.

این مطالعه با هدف بررسی اثرات ورزش قدرتی بر فشار خون بالا انجام شد و بیش از 21000 مقاله علمی را برای رسیدن به این نتایج تجزیه و تحلیل کرد. این یافته‌ها می‌تواند برای تقریباً 120 میلیون بزرگسال آمریکایی که فشار خون بالا دارند، بازی را تغییر دهد.

مطالعه ای که توسط جیووانا رامپازو تکسیرا از دانشگاه ایالتی سائوپائولو UNESP انجام شد، نشان داد که تمرینات قدرتی به مدت هشت تا 10 هفته منجر به کاهش قابل توجه فشار خون شده و فشار سیستولیک (عدد بالا) به طور متوسط ​​10 میلی متر جیوه کاهش می یابد و فشار دیاستولیک (عدد پایین) 4.79 میلی متر جیوه کاهش می یابد.

تحقیقات قبلی عمدتاً بر روی تأثیرات ورزش هوازی در کاهش فشار خون متمرکز بود، در حالی که تأثیر تمرینات قدرتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. گروه نمونه شامل 253 بیمار مبتلا به فشار خون با میانگین سنی 59 سال بود و متاآنالیز بر پاسخ‌های پایه و پس از آموزش به مطالعات کنترل‌شده به مدت هشت هفته یا بیشتر متمرکز بود.

به گزارش سینا پرس فارس، نتایج نشان داد که کاهش قابل توجه فشار خون پس از تقریباً 20 جلسه تمرینی حاصل شد و فواید آن برای حدود 14 هفته پس از پایان تمرین حفظ شد. این مطالعه تاکید کرد که تمرینات قدرتی می تواند یک مداخله غیردارویی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باشد، به شرطی که متغیرهای کلیدی مانند حجم، شدت و فرکانس در نظر گرفته شود. با این حال، تحقیقات بیشتر برای بررسی مکانیسم‌های مولکولی مسئول اثرات کاهش فشار خون تمرینات قدرتی ضروری است.

تکسیرا در یک مصاحبه خبری تصریح کرد: در تمرین‌های بالینی و باشگاه‌ها یا مراکز تناسب اندام، تمرین قدرتی می‌تواند یک گزینه درمانی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا به عنوان یک مداخله غیردارویی باشد، به شرطی که اطلاعات کافی در مورد متغیرهای کلیدی داشته باشید و اهداف موضوع را در نظر بگیرید.

تجزیه و تحلیل بر سن، بار، شدت و فرکانس متمرکز شد تا بینش جامعی در مورد تأثیر این متغیرها ارائه دهد. این مطالعه نشان داد که تمرینات قدرتی زمانی که با شدت بار متوسط ​​تا شدید، حداقل دو بار در هفته و به مدت حداقل دو ماه انجام شود، بیشترین تأثیر را در کاهش فشار خون دارد. محققان شدت بار متوسط ​​تا شدید را به عنوان بلند کردن بیش از 60 درصد از سنگین ترین وزنه ای که یک فرد می تواند یک بار بلند کند، در نظر می گیرند.

نمونه مطالعه عمدتاً شامل افراد بین 60 تا 68 سال بود که تجزیه و تحلیل زیر گروه سنی نشان داد که تمرینات قدرتی در کاهش فشار خون در گروه سنی 18 تا 50 سال در مقایسه با گروه سنی 51 تا 70 سال مؤثرتر بود. در هر صورت، تمرینات قدرتی را می توان در هر سنی انجام داد. اثر آن بر فشار خون در افراد مسن نیز مفید است.

این مطالعه محدودیت‌های خاصی را تأیید کرد، از جمله گنجاندن شرکت‌کنندگانی که داروهای ضد فشار خون مصرف می‌کردند و همچنین فقدان آنالیز جنسیتی خاص در مطالعاتی که هم مردان و هم زنان را در یک گروه قرار می‌دادند. با این وجود، یافته ها پتانسیل تمرین قدرتی را به عنوان یک مداخله غیردارویی موثر برای مدیریت فشار خون بالا و بهبود سلامت قلبی عروقی برجسته می کند.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: studyfinds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا