10تجربه رایگان برای کارآفرینان

کارآفرینی با همه ریسک هایی که به دنبال دارد، از مهم ترین موقعیت های شغلی است که می تواند در جامعه اشتغال آفرینی کند و استفاده از تجربه افرادی که این مسیر را طی کرده اند می تواند ارزشمند باشد.

به گزارش سیناپرس به نقل از dariusforoux، راه انداختن یک کسب و کار جدید کار دشواری است و به اصطلاح بالا و پایین های خاص خودش را دارد. به طوری که آمارها نشان می دهد؛ حدود 70 درصد از کسب و کارهای کوچک در 10 سال نخست شکل گیری با شکست مواجه می شوند. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن تجربه و دیدی مبهم که از مسیر دارند، بسیاری از مشکلات را تا رسیدن به مقصد محاسبه نمی کنند و همین امر می تواند یکی از نقاط شکست آنها در این مسیر باشد.

بنابراین، اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال راه انداختن یک کسب و کار تازه هستید اما از بسیاری از پیچ و خم های آن بی اطلاع هستید، این گزارش را از دست ندهید.

تا ایجاد یک کسب و کار قوی حداقل ۵ سال لازم است

در خوشبینانه ترین حالت ممکن، تا شکل گیری یک کسب و کار قدرتمند حداقل ۵ سال زمان موردنیاز است؛ البته در برخی موارد این زمان طولانی تر بوده و به ۷ تا ۱۰ سال هم می رسد. معمولا تا رسیدن به این بازه زمانی، روزها از پس هم می گذرند و تقریبا شاهد پیشرفت خاصی در فرآیند کسب و کاری خود نخواهید بود.

اما حواستان باشد که نباید در این مرحله دلسرد شوید و کار از تلاش بکشید. بلکه باید پایه های کسب و کاری خود را تقویت کنید. در ایجاد یک کسب و کار با ثبات و پایدار چیزهای زیادی دخیل است. به گزارش سیناپرس، ساخت پایگاه مشتریان، گروه، نام تجاری، وب سایت، سیستم پشتیبانی مشتری و حسابداری. حتی اگر کمک زیادی داشته باشید، زمان زیادی طول می کشد تا همه چیز مرتب شود.

کسب و کارهای حاشیه ای ارزش راه اندازی ندارند

شاید تصور کنید که راه انداختن یک کسب و کار به اصطلاح حاشیه ای در کنار کار اصلی که دارید، گزینه خوبی است اما به خاطر داشته باشید که این نوع کسب و کار ارزش زیادی ندارد. به گزارش سیناپرس، درگیر شدن با چنین کسب و کارهایی، فشار مضاعفی به شما وارد می کند و به مرور این احساس را در شما ایجاد می کند که باید تمام وقت خود را صرف پیشرفت آن کنید.

از آنجایی که نمی خواهید همواره یک کارآفرین نیمه وقت باشید، فعالیت خود را در این زمینه افزایش می دهید و همیشه در میانه استخدام شدن در یک کسب و کار یا خوداستخدامی قرار دارید. این شکل صحیحی از زندگی نیست. از این رو باید مشخص کنید که می خواهید به عنوان یک کارآفرین تمام وقت فعالیت کنید یا خیر؟

در سال های نخست نباید انتظار درآمد بالایی داشته باشید

زمانی که کاری را از صفر آغاز کرده اید، طبیعتا مدت زمان زیادی طول می کشد تا به درآمدی برسید که در آخرین شغلتان داشته اید. به گزارش سیناپرس، به خاطر داشته باشید که مزیت های مالی نباید تنها دلیل برای راه انداختن یک کسب و کار باشد؛ چه بسا برخی افراد هرگز درآمد بالایی از کسب و کاری که راه انداخته اند، کسب نمی کنند اما از کاری که انجام می دهند، رضایت کامل دارند. هر کسب و کاری، حاشیه سود بالایی ندارد و این کاملا طبیعی است.

بدون برنامه شکست خواهید خورد

داشتن کسب و کار شخصی مستلزم سخت کار کردن و اختصاص زمان زیاد برای آن کار است و پذیرش مسئولیت سنگینی را می طلبد. بنابراین باید با برنامه و نظم حساب شده ای قدم در این راه بگذارید. باید به آنچه می گویید عمل کنید. به موقع اقدام کنید. اهداف خود را اجرایی کنید. در مسیری گه قدم گذاشته اید استوار باشید.

به حمایت همسر و خانواده نیاز دارید

وقتی همسر و خانواده تان درک درستی از آن چه می خواهید انجام دهید، داشته و تمایل بالا برای حمایت از شما داشته باشند، زندگی برای شما سهل تر می شود. به گزارش سیناپرس، حمایتی که از آن حرف می زنیم جنبه روانی دارد. زمانی که همسر یا خانواده تان شما را در گامی که برداشته اید، درک می کنند، احساس خوبی پیدا می کنید.

صاحبان کسب و کار همواره کار می کنند

راه انداختن کسب و کار تعطیلی بردار نیست. حتی زمانی هم که در تعطیلی به سر می برید، ذهنتان درگیر کسب و کارتان است و این ماهیت کارآفرینی است. البته این به معنای اعتیاد به کار کردن نیست بلکه به عنوان صاحب یک کسب و کار، شما همیشه باید به این موضوع اهمیت دهید که مسئولیت یک کارخانه، شرکت و تعدادی کارگر و نیروی کار را برعهده گرفته اید.

پرداخت مالیات دشوار، اما بخشی از بازی کسب و کار است

پرداخت مالیات به ویژه اولویت قبضی که برایتان می آید کمی سخت است اما اگر از زاویه دیگری به آن نگاه کنید، به این معناست که شما کارتان را درست انجام داده اید و مسیر را درست طی کرده اید.

اگر به درآمدزایی نرسیده اید، یک جای کار می لنگد

گاهی باید برای این که کسب و کارتان جان تازه ای بگیرد و تقویت شود، راهکارهایی را انجام دهید که برای موثر واقع شدن، باید در زمان درست انجام شود. اما بیشتر اوقات فقط ایده هایی داریم که به ظاهر بسیار زیبا و موثر هستند، اما هیچ گاه آنها را عملی نمی کنیم. اما سوال این جاست که ایده ها چگونه به کسب و کار شما برای ایجاد درآمد بیشتر کمک می کنند؟

گروهی که دارید، همه دارایی شماست

در کسب و کاری که راه می اندازید، همه نقش مهمی در پیشبرد اهداف شما دارند.نه تنها کارمندانی که دارید، بلکه حسابدار، مشاور مالیاتی، طراح، ویراستار و تمام افرادی که با شما کار می کنند، اهمیت دارند. به گزارش سیناپرس، زمانی که وارد مقوله کارآفرینی می شوید، باید افراد واجد شرایطی را برای همکاری انتخاب کنید که مورد اعتماد شما باشند؛ این گونه هم در وقت و هم پولی که هزینه می کنید، صرفه جویی کرده اید.

در صورت موفقیت دیگر به عقب بر نمی گردید

صاحب یک کسب و کار بودن کار بسیار دشواری است. استرس ها و فشارهای مالی، مشکلات عاطفی، خستگی ها و حجم کار زیاد، دشواری کار را دوچندان می کنند. اما هر چه باشد، کسب و کاری است که خودتان به راه انداخته اید و ارزش تحمل این دشواری ها را دارد. بنابراین، زمانی که به عقب نگاه می کنید از کاری که انجام داده اید، راضی هستید.

از شکست هایتان در مسیر موفقیت استفاده کنید

هم شکست و هم موفقیت بخشی طبیعی از فرآیند کسب و کار است. مهم است که از شکست های خود درس بگیرید. به گزارش سیناپرس، همچنین آموختن از آنچه موفقیت ها به شما یاد داده اند، شما را در مسیر حرکتتان نگه می دارد. هر کارآفرینی، مجموعه ای از مهارت ها و شرایط منحصر به بردی را می طلبد. از این رو، ممکن است راهکاری که برای یک فرد یا کسب و کار موفق عمل کرده، برای کسب و کار یا فرد دیگر موثر نباشد. بنابراین آزمون و خطایی که در فرآیند کسب و کار را آن مواجه می شوید، می تواند به موفقیت شما در آینده کسب و کارتان به شما کمک کند.

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا