ظرفیت استفاده از ترافیک داخلی با شبکه ملی اطلاعات افزایش می یابد

«نصرالله جهانگرد» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیش از دولت تدبیر و امید، 90 درصد ترافیک کشور در بخش ارتباطات از خارج تامین می شد و تنها 10 درصد داخلی بود. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون این ظرفیت به بیش از 40 درصد داخلی رسیده و هدف گذاری برای رسیدن به 80 درصد است.
جهانگرد با تاکید بر این که امنیت شبکه ملی اطلاعات بسیار بالا است و کاربر بدون هویت دراین شبکه نخواهیم داشت، تاکید کرد: حمله هکری نیز نمی تواند کاربران این شبکه را هدف قرار دهد.
معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای نخستین بار در کشور معماری ارتباطات کشور با کمک داخلی ها اصلاح شد تا بتواند در خدمت شبکه ملی اطلاعات قرار گیرد. 
وی با تاکید براین که تمرکز خاصی بر مقوله امنیت در شبکه ملی اطلاعات وجود دارد، گفت: امنیت در این شبکه شامل سه بخش پایداری ، محتوایی و کاربری است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره مقوله پایداری و امنیت شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه های این چنینی در دنیا اغلب مورد عملیات هک قرار می گیرند، به طوری که حدود دو سه هفته پیش اقدام هکری روی شبکه ایران صورت گرفت و ارتباطات بین الملل دو سه شرکت اینترنتی (پرووایدر) محدود شد اما مردم که اغلب از ارتباطات داخلی کشور استفاده می کنند، متوجه این موضوع نشدند و این نشان دهنده امنیت و پایداری بالای شبکه ملی اطلاعاتی است که ما در ایران راه اندازی کرده ایم.
وی افزود: پایداری شبکه موضوع اساسی است و با توجه به اینکه بیش از 67 درصد جرایم هکری در دنیا شامل بخش پولی و مالی می شود، قابلیت آنتی فیشینگ (antifishing) را روی شبکه ملی اطلاعات دیده ایم تا شاهد این گونه سوء استفاده ها از شبکه نباشیم.
جهانگرد همچنین به مقوله احراز هویت کلیه کاربران ایرانی در این شبکه اشاره کرد و گفت: در شبکه ملی اطلاعات کلیه کانکشن های (اتصالات به شبکه) ثابت و سیار کشور دارای هویت واحدی خواهند بود و اگر کاربری دارای شناسه نباشد، قابلیت سرویس دهی به او نیست.
مراسم رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات ایران امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی و علی اصغر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران (رگولاتوری) در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا