مرکز تحقیقات مشترک آب ایران و استرالیا راه اندازی می شود

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، یک تیم 7 نفره از دانشگاه ملبورن متشکل از متخصصان و دانشمندان استرالیایی برای بررسی زمینه های همکاری با دانشگاه صنعتی شریف با محوریت حل مسائل مربوط به بحران آب به ایران سفر کرد.
نشست مشترک دانشمندان استرالیایی با رئیس و استادان دانشگاه صنعتی شریف، ظهر امروز هفتم شهریورماه در محل معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد.
پس از معرفی فعالیت های دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر محمود فتوحی رئیس این دانشگاه، طرفین به مذاکره در مورد همکاری مشترک ایران و استرالیا در حوزه آب و تأسیس مرکز تحقیقات مشترک آب میان دو کشور پرداختند و زمینه های همکاری بیشتر را مورد بررسی قرار دادند.
از آنجا که بازدید از دریاچه ارومیه در برنامه های پیش بینی شده هیات دانشگاهی استرالیا در سفر به ایران است، در ادامه این جلسه، کارگاهی برای معرفی دریاچه ارومیه برگزار شد.
ایجاد صندوق علوم و تحقیقات مشترک استرالیا و چین (ACSRF) از دیگر همکاری های صورت گرفته توسط این هیات است که به طور مشترک توسط حوزه صنعت، نوآوری و علوم استرالیا و وزارت علوم چین مدیریت می شود و از علوم استراتژیک، تکنولوژی و همکاری های نوآورانه با منافع مشترک استرالیا و چین حمایت می کند. 
به طور کلی صندوق علوم و تحقیقات مشترک استرالیا و چین در سه موضوع مراکز تحقیقاتی مشترک، سمپوزیوم های آکادمی علوم استرالیا و چین و تبادل دانشمندان جوان همکاری های بین دو کشور را تسهیل می بخشد و از آنها حمایت می کند.
مرکز تحقیقات مشترک مدیریت حوضه رودخانه ای استرالیا و چین همچنین منجر به ایجاد ظرفیت های جدیدی در راستای اولویت های ملی در زمینه مدیریت منابع آب هر دو کشور از جمله مدیریت آب حوضه آبریز، بهره وری آب جوامع پایدار روستایی، محیط زیست پایدار و ظرفیت فنی و تحقیقاتی در این مناطق شده است.
از همکاری های کلیدی این مرکز می توان به توسعه برنامه های تحقیقاتی مشترک فراسازمانی، نمایش تکنولوژی های نو در مدیریت منابع آب و ایجاد همکاری های توانمند بین محققان و فعالان اقتصادی در زمینه آب (ارتباط دانش و صنعت) اشاره کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا