تمرکز خودروسازان چین بر بازارهای خاورمیانه

طی سال های اخیر چین توانست نام خود را در بین کشورهای پیشرو در ساخت خودرو مطرح کرده و نکته جالب این جاست که این کشور تمرکز جدی بر منطقه خاورمیانه و کشورهای ثروتمند عربی دارد و به نظر می رسد در فروش محصولات خود در این منطقه موفق بوده است.

به گزارش سیناپرس، پایگاه تولید شرکت خودروسازی گریت وال Great Wall Motor Limited (GWM)، واقع در منطقه چونگ کینگ در جنوب غربی چین، اعلام کرد: با ظرفیت کامل در حال تولید محصولات جدید است و کارگران این شرکت در تلاش هستند تا سفارشات عربستان سعودی را در زمان تعیین شده تحویل دهند.

به گفته شی جینکه Shi Qingke، نایب رئیس شرکت گریت وال، تانک ۳۰۰، یکی از مدل‌ های محبوب این شرکت از زمان معرفی در عربستان سعودی در جولای ۲۰۲۲ محسوب شده و ویژگی های این خودروی چینی آن را به یک خودروی آفرود پرفروش در  عربستان تبدیل کرده است.

این شرکت اولین خودروی پیک آپ خود را در سال ۱۹۹۷ به خاورمیانه صادر کرد. در ژوئیه ۲۰۲۲، این شرکت اعلام کرد که ۱ میلیون خودرو در خارج از کشور فروخته است که این آمار نقطه عطفی در تولیدات شرکت فوق الذکر محسوب شده  که نشان دهنده اراده تزلزل ناپذیر ۲۵ ساله چینی ها برای ورود به بازارهای خارج از کشور است.

گفتنی است گریت وال تنها شرکت چینی نیست که به بازار خاورمیانه توجه دارد و شرکت هایی چون چانگان نیز گام های مهمی برای صادرات خودرو به عربستان سعودی برداشته اند. این شرکت اعلام کرد تعداد خودروهای صادراتی به عربستان سعودی در سال گذشته از ۳۵ هزار دستگاه فراتر رفت که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشت.

سانگ شوانگ، مدیر کل شرکت بین المللی چانگان در این رابطه گفت: در اوایل دهه ۱۹۹۰، چانگان شروع به کشف بازار خاورمیانه کرده و اکنون به یک برند چینی محبوب در عربستان سعودی تبدیل شده است.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین در سال ۲۰۲۲، صادرات خودروی چین به 3.11 میلیون دستگاه افزایش یافت که نسبت به سال قبل 54.4 درصد افزایش نشان می دهد. به لطف تلاش های بی وقفه خودروسازان چینی، خودروهای چینی گزینه های جدیدی را برای مشتریان عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر به ارمغان آورده اند.

لازم به ذکر است خودروسازان چینی به غیر از خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی، خودرو های جدید و پاک و با استفاده از انرژی های تجدید پذیر نیز تولید و در سراسر جهان به فروش می رسانند.

دینگ لانگ، استاد موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه مطالعات بین‌ا لمللی شانگهای، در این رابطه گفت: شرایط فعلی، فرصت‌ های مناسبی را برای گسترش خودرو های مبتنی بر سوخت های سبز توسعه ‌یافته چینی در کشورهای خاورمیانه به ارمغان آورده است. فناوری پیشرفته، عملکرد پایدار و قیمت ‌های منصفانه می ‌تواند مشتریان زیادی در سراسر جهان داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، در دومین دوره نمایشگاه E-MotorShow خاورمیانه برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی که در اوایل ماه جاری در لبنان برگزار شد، حدود یک سوم از برندهای به نمایش گذاشته شده از چین بودند.

مترجم: ناصر پورقدیمی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا