انقلاب در موتورهای بنزینی

نیسان موتور جدیدی را با ضریب تراکم متغیر طراحی کرده است که به زودی برای اولین بار در برند اینفینیتی زیر مجموعه نیسان استفاده خواهد شد؛ این موتور جدید چالشی برای موتورهای دیزلی خواهد بود.

هم اکنون به دلیل رسوایی برخی خودروسازان بزرگ از جمله فولکس واگن، اما و اگرهای فراوانی درباره موتورهای دیزلی مطرح شده است.

شرکت اینفینیتی برند لوکس شرکت نیسان است. سهام اصلی شرکت نیسان هم در اختیار گروه رنو فرانسه است و احتمالا به زودی این موتور ها در گروه رنو نیسان به طور چشمگیری استفاده خواهند شد و این تکنولوژی از این گروه به خودروسازان دیگر نیز نفوذ خواهد کرد.

این موتور جدید از تکنولوژی نسبت تراکم متغیر (وی‌سی‌تی) استفاده می‌کند. مهندسان نیسان می‌گویند این تکنولوژی این امکان را به وجود می‌آورد که در هر لحظه موتور برای احتراق از نسبت تراکم مناسب استفاده کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این مساله عامل کلیدی برای انتخاب بین قدرت و بهره‌وری در همه موتورهای بنزینی محسوب می‌شود. این تکنولوژی موجب می‌شود موتورهای جدید عملکرد موتورهای بنزینی توربو شارژر را داشته و همزمان از قدرت و بهره‌وری سوخت خودروهای دیزلی برخوردار باشند. تا به امروز، موتورهای بنزینی نتوانسته‌اند به این سطح از عملکرد و بهره‌وری برسند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا