رپورتاژ آگهی؛
سطح های زبان انگلیسی به ترتیب

آگاهی از سطح های زبان انگلیسی برای افرادی که قصد دارند طبق استاندارد CEFR به آموزش زبان انگلیسی بپردازند اهمیت زیادی دارد. این افراد بابد بدانند که در چه سطحی از آموزش دارای چه توانایی ها و دانش زبانی هستند. بر این اساس آموزشگاه زبان ملل (melalinstitute.com) بر آن شده است که در قالب این مقاله این سطوح را به شما زبان آموزان عزیز و علاقمندان معرفی نماید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آشنایی با سطوح مختلف زبان انگلیسی بر اساس CEFR

در این قسمت سطح های زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم و در قسمت های بعد در ادامه این مقاله هر کدام را جداگانه توضیح خواهیم داد. بر اساس استاندارد جهانی CEFR، پایین ترین سطح یعنی آموزش زبان انگلیسی از صفر ، سطح A1 می باشد که در واقع شامل مبتدیان می شود. اما در نتیجه تمرین و تکرار و مطالعه زبان آموزان به سطحی از زبان می رسند که تسلط کامل بر این زبان پیدا می کنند و این سطح C2 نام دارد.

این سطوح نشان می دهد که هر زبان آموز چقدر مهارت دارد و چگونه می تواند در آزمون های بین المللی شرکت نماید و مدرک مربوطه را دریافت کند.

استاندارد CEFR چیست؟

اما اکنون که این مقاله از استاندارد CEFR‌ صحبت به میان آمده است باید درباره آن اطلاعاتی داشته باشید. CEFR یک استاندارد اروپایی است و میزان توانایی و مهارت و دانش زبانی هر فرد را مشخص می سازد. در واقع این حروف خلاصه شده عبارت Common European Framework of Reference for Language است.

درست است که این استاندارد، اروپایی است اما در تمام نقاط جهان مورد قبول است و در مورد آموزش زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی دارد. نکته ای که حتما باید یادآور شویم این است که برخی به اشتباه CEFR را مدرک زبان می دانند در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. گفتنی است که CEFR  یک سیستم برای یکپارچه سازی مدارک زبانی در اروپا و جهان است و در واقع ملاک ارزشیابی سطح زبان افراد می باشد.

در ابتدا این استاندارد را فقط برای زبان های اروپایی به کار می بردند. اما اکنون این استاندارد پا به سایر قاره ها گذاشته و قابل ذکر است که اکنون ۳۹ زبان را تحت پوشش قرار خواهد داد. سطوح این سیستم شش گانه هستند که در ادامه همه را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

تعیین مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی مسئله ای نیست که بتوان به راحتی آن را حساب کرده و بیان نمود. عوامل متعددی این مدت زمان را تحت تاثیر قرار می دهد. قبل از هر چیزی باید بدانید که در چه سطحی از دانش زبانی هستید چون این امر تاثیر مستقیم بر طول مدت یادگیری زبان انگلیسی دارد.

همچنین شما باید هدف خود را از آموزش زبان انگلیسی بدانید. این امر که شما برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر جهان این زبان را می خوانید یا برای مهاجرت و زندگی روزمره دوست دارید زبان انگلیسی را بخوانید. در هر صورت هر هدفی که مد نظر شما می باشد موفقیت شما را بیشتر تضمین می کند‌. برخی یادگیری زبان انگلیسی را فقط به منظور محاوره و راه انداختن کارهای عادی دنبال می کنند و باید گفت که این گونه افراد کار سبک تری دارند‌.  در ادامه آشنایی با سطح های زبان انگلیسی تمام سطوح را برای شما توضیح می دهیم.

توانایی افراد در سطح A1

این سطح شامل افرادی می شود که تازه یادگیری زبان انگلیسی را شروع نموده اند و مبتدی هستند. این افراد برای ادای جملات با سختی مواجه می شوند و هنگام صحبت کردن، کلمات بسیار ساده ای را به کار می برند‌. افراد در این سطح توانایی پاسخ دادن به سوالات درباره خودشان و خانواده و دوستان را به سختی دارند ‌‌ دامنه لغات آن ها نیز بسیار پایین است و اشکالات گرامری زیادی در صحبت های آن ها وجود دارد.

مهارت شنیداری این افراد به اندازه ای است که می توانند صحبت کسانی که بسیار آرام و شمرده حرف می زنند را البته با مکث متوجه شوند و خودشان نیز از کلمات بسیار ساده استفاده می کنند. همچنین ابن توانایی را دارند که متون بسیار ساده و کوتاه را بخوانند و به صورت کلمه کلمه ادامه دهند. ابن افراد با پیدا کردن عبارت های آشنا در متن قادر هستند منظور کلی این متن ها را متوجه شوند. برای صحبت کردن سرعت بسیار پایینی دارند و ارتباط ساده ای را می توانند برقرار کنند.‌

 از این افراد باید درباره موضوعات بسیار ساده و پیش پا افتاده سوال کرد و قادر هستند با جملات بسیار ساده درباره افراد دیگر و انواع مکان ها و زندگی روزمره  صحبت کنند. یکی دیگر از مهارت های این افراد نوشتن جملات و عبارات بسیار ساده در مورد موضوعات بسیار ساده می باشد.

توانایی افراد در سطح A2

در سطح A2 زبان آموزان در مرحله Elementary قرار دارند. این افراد قادر هستند با جملات ساده درباره موارد روزمره زندگی مثل بیرون رفتن، خرید و کارهای این چنینی صحبت نمایند. همچنین می توانند در حد بسیار پیش پا افتاده در مورد اتفاقات پیش آمده را توضیح دهد و اصطلاحات و کلمات بسیار پر کاربرد را به صورت محدود درک کند. دامنه لغات این افراد بسیار محدود است.

توانایی افراد در سطح B1

سطح Intermediate یا همان  B1 قدری فراتر رفته است. این زبان آموزان قادر هستند در مورد اتفاقات روزمره مثل مدرسه و دانشگاه یا محل کار خود با اشکالات کمتر و تسلط نسبتا بهتر صحبت کند‌. توانایی نوشتن و خواندن این گونه افراد بسیار متوسط است و برای توصیف اتفاقات جدید و رویا پردازی های خود بسیار محدود عمل می کند. در واقع باید گفت که در این سطح، زبان آموزان می توانند به اصطلاح گلیم خود را به سختی از آب بکشند.

توانایی افراد در سطح B2

در توضیح همه سطح های زبان انگلیسی به سطح B2 یا سطح Upper- Intermediate می رسیم. زبان آموزان وقتی به این سطح برسند پیشرفت های زیادی پیدا کرده‌ اند. دانش زبانی این افراد به اندازه ای است که بتوانند متون نسبتا پیشرفته را مطالعه نمایند.

حتی امکان دارد بسیاری از لغت های متن را ندانند اما با این حال می توانند ایده اصلی آن را درک کنند و حتی درباره موضوعات جدید و غیر تکراری نظر خود را بیان کنند. همچنان این زبان آموزان می توانند بدون این که مشکل حادی داشته باشند با یک فرد خارجی زبان صحبت کند و بدون این که درباره کلمات و جملات فکر کند، ارتباط خوبی داشته باشد.

توانایی افراد در سطح C1

از سطح های زبان انگلیسی می توان سطح C1 یا Advanced را نام برد. این افراد دانش زبانی بسیار خوبی دارند و قادر هستند به صورت گسترده مکالمه داشته باشند و به راحتی متون مختلف را بنویسند و بخوانند‌. دامنه لغات این زبان آموزان بسیار بالا می باشد و بدون فکر می توانند در گفت و گوهای خود کلمات بسیار زیبا را به کار ببرند‌. درک متون پیچیده برای این افراد بسیار راحت است و به راحتی می توانند با افراد انگلیسی زبان ارتباط برقرار نمایند.

توانایی افراد در سطح C2

این سطح از سطح های زبان انگلیسی بسیار پیشرفته می باشد و proficiency نام دارد. این زبان آموزان تقریبا در تمام زمینه ها توانایی خواندن و درک و همچنین اظهار نظر را دارند و می توان گفت که این افراد تسلط کامل بر زبان انگلیسی دارند و حرفه ای محسوب می شوند‌. موضوعات مختلف را می توانند مورد بررسی و اظهار نظر قرار دهند و در مورد آن ها ارائه بسیار عالی داشته باشند‌. حتی این توانایی را دارند که ساعت ها درباره موضوعات مختلف صحبت نمایند.

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح

برای سطح های زبان انگلیسی کتاب های خاصی در نظر گرفته می شود که در ادامه همه را معرفی می کنیم.

کتاب های سطح مبتدی و مقدماتی

در سطوح مبتدی کتاب های زیر را باید مورد مطالعه قرار داد:

  • Basic, starter
  • beginner A1 American English File
  • touch stone 1
    • interchange intro
  • Oxford Word skill Basic
  • Top notch fundamentals

 این سطح مبتدی بوده و نقطه شروع یادگیری زبان انگلیسی می باشد و مطمئنا شخص در این سطح چیزی از زبان انگلیسی نمی داند.

برای سطح مقدماتی یا elementary نیز کتاب هایی در نظر گرفته می شود که برای شما معرفی می کنیم.

  • Elementary A2 American English File
  • Touchstone 2
  • Interchange 1
  • Oxford Word skill Basic
  • Top notch 1 & 2
  • Elementary English

زبان آموزان در این سطح اصول پایه را فرا می گیرند و در حد محدود می توانند ارتباط برقرار نمایند.

کتاب های سطح B1 و B2

در سطح pre-intermediate یا همان B1 نیز این کتاب ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

  • Lower- Intermediate B1 American English File 2
  • Touchstone 3
  • Interchange 2
  • Oxford Word skill Intermediate
  • Top notch 2 & 3
  • Pre- Intermediate English

زبان آموزانی که به این سطح از زبان انگلیسی می رسند قادر هستند در مورد موضوعات مختلف مکالمه کنند و در موقعیت های مختلف گفتگو نمایند.

کتاب های سطح B2 یا Intermediate را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

  • Intermediate B2 American English File 3
  • Touchstone 4
  • Interchange 3
  • Oxford Word skill Intermediate
  • Top notch 3 and Summit 1
  • Intermediate English

سطح intermediate از مهم‌ترین سطح های زبان انگلیسی می باشد و برای مهاجرت به بسیاری از کشورها مورد قبول می باشد. مکالمات درباره موضوعات روزمره به راحتی در این سطح انجام می شود و ارتباط با افراد انگلیسی زبان نیز به راحتی انجام خواهد شد.

کتاب های سطح C1 و C2

کتاب های سطح Upper- Intermediate یا C1 نیز بسیار مهم هستند و در این لیست به شما عزیزان معرفی خواهد شد.

  • Upper- Intermediate
  • Higher- Intermediate C1 American English File 4
  • Interchange 4
  • Oxford Word skill Advanced Summit 2
  • Upper Intermediate English

در سطح های زبان انگلیسی، این سطح را بسیار خوب تلقی می کنند‌. دایره لغات زبان آموزان در این سطح بسیار کامل می شود و می توانند به راحتی درباره موضوعات مختلف صحبت کنند.

در سطح پیشرفته یا Advanced شخص به زبان انگلیسی تسلط پیدا می کند و تمام مهارت ها به خوبی تقویت می شوند.

سطوح زبان بر اساس آزمون آیلتس

سطح های زبان انگلیسی که بر اساس آزمون آیلتس می‌باشند را در این مقاله بیان خواهیم نمود. با نمره ۴.۵ سطح A2 در آزمون آیلتس به دست می آید. سطح A2 تا B1 شامل نمره ۵ است. اما نمره ۵.۵ متعلق به سطح B1 می باشد. با نمره ۶ سطح B1 تا B2 مشخص می شود. برای سطح B2 نمره ۶.۵ در نظر گرفته خواهد شد. نمره ۷ را سطح B2 تا C1 شامل خواهد شد. برای سطح C1 نمره ۸ و سطح C2 نمره ۹ را مورد قبول قرار می دهند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا